Hazai pályán támadnak a németekre
A Hyundai csoport egy ideje már rájött, ha sikeresek szeretnének lenni Európában, a fejlesztések egy részét kénytelenek itt elvégezni. Rüsselsheimi központjuk munkája már látszik is az aktuális modelleken, de úgy tűnik, nem állnak meg itt: a Nürburgring mellé építenek bázist.
A német autóipar a futóműfejlesztések jelentős részét a Nürburgringen értékeli, ahol a közúton előforduló viszonyoknak megfelelő pályaszakaszok rendkívül precíz hangolást tesznek lehetővé. Az Opeltől a BMW-ig több gyártónak is van kisebb-nagyobb kihelyezett részlege a pálya mellett - a futóműbeállításokra meglehetősen finnyás európai vásárlók így ízlésüknek megfelelő autókat kaphatnak, ha a mérnökök nem lustálkodnak a pálya mellett.
A Hyundai csoport autói - nem utolsó sorban a rüsselsheimi fejlesztőközpontjuknak köszönhetően - az utóbbi években formavilágra sokat közeledtek az európai ízlésvilághoz, de a futóművek terén inkább csak az átlagos szintet ütik meg. A szándék egyértelmű: ha megépítik a saját feljesztőközpontjukat a Nürburgring mellé, ezt a lemaradást is hamar ledolgozhatják.
Az 5,5 millió eurós beruházás keretében egy háromezer négyzetméteres csarnokot építenek, ahonnan hosszadalmas kocsikázás nélkül felmehetnek majd a ringre. Már csak egy-két tapasztalt pilóta hiányzik, akik megfelelő visszajelzésekkel segítik a mérnökök munkáját, de nyilván erre is gondoltak a koreaiak.
Bár az évek óta hangoztatott szándék, mely szerint a Hyundai a német prémiumgyártókkal szeretne versenyezni, ma még nem tűnik reálisnak, ezzel a húzással megint jelentős lépést tesznek a koreaiak a szakadék áthidalásához.