Vadonatúj moduláris platformot mutatott be a Peugeot-Citroën, amelyre ferdehátútól kisteherautóig mindent építenek majd. Feltéve, hogy túlélik a következő pár évet az új modellek bevezetéséig.
Elég súlyos pénzügyi problémái vannak mostanában a PSA csoportnak, az új platform sikerén múlhat a túlélésük. Ennek megfelelően egy kellően drámai videóval mutatták be az EMP - Efficient Modular Platform 2-t, amelyre a következő évek C és D szegmensbe tartozó autóit építik majd. Az új platformot hasznosító első modellek a következő Citroën C4 Picasso és a Peugeot 308 lesz, de később az 508-as utódja, illetve nagyobb szabadidőautók, egyterűek és kisteherautók is ugyanerre az alapra épülnek majd.
A moduláris platformok Unimogjához, a Volkswagen MQB-hez viszonyítva az EMP2 legnagyobb hátránya, hogy kevésbé variálható a mérete. Míg az MQB-nél egyedül az első tengely és a pedálsor távolsága fix, minden más nyújtható-zsugorítható, az EMP2-nél egységes a teljes orr-rész, ezért csak kompaktoknál nagyobb autókat lehet építeni rá. Ezen belül viszont hasonló rugalmassággal, mint a VW modelljei, például kétféle hátsó futóművel lehet párosítani: egy olcsó csatolt lengőkarossal és egy igényesebb multilinkkel.
Az EMP 2 a gyártó számára legfontosabb előnye, a méretgazdaságosság mellett nagyjából mindent tud, amit manapság tudni illik. Hetven kilós súlycsökkentést ígérnek az új modelleknél, illetve 22%-kal kisebb széndioxid-kibocsátást, amiben nagy része van a stop-start rendszernek, az elektromos szervokormánynak és az alacsony gördülési ellenállású abroncsoknak is. Abban biztosak lehetünk, hogy a fékpadon jól vizsgázik majd az új technika, de hogy a valóságban mit tud, csak később derül ki.
Addig az a kulcskérdés, hogy időben készült-e el a franciák moduláris platformja. A meglehetősen drága padlólemez-fejlesztésen most már elvileg túl vannak, már csak kellően sikeres autókat kell építeniük az új alapokra, hogy visszahozzák a befektetett pénzt.