2013.01.24. 14:56

Komoly együttműködési egyezményt kötött a BMW a Toyotával: a jövő akkumulátoros és hidrogénes technológiái mellett egy közös sportkocsi kifejlesztését is mérlegelik.

A Toyota és a BMW együttműködése a dízelmotorjaik megosztásával kezdődött, de most úgy tűnik, ennél sokkal nagyobb terveik vannak. A BMW beszállna a Toyota előrehaladott hidrogénes-üzemanyagcellás projektjébe, amelyből a japánok 2015-re szériaérett technológiát szeretnének faragni; a bajorok a 2020-as céldátumot célozták meg. Figyelemre méltó, hogy a BMW, amely a hetvenes évek óta fáradhatatlanul kísérletezik hidrogénes autókkal, de a szériagyártást sosem fontolgatta komolyan, most a Toyota elképzelését tartja életképesnek - lehet, hogy a japánok kitaláltak valamit, amiről mi még nem tudunk.

Másik együttműködési területként a lítium-levegő akkumulátorok fejlesztését jelölték meg, ami jól jöhet mindkét gyártó elektromos autóihoz. Míg ezen a téren valószínűleg a japánoknak van némi előnye, a szénszálas műanyagokkal a németeknek van meglehetős tapasztalata, amit cserébe megosztanának a Toyotával.

A legizgalmasabb közös fejlesztésük viszont egy közös sportkocsi lehet. Ezt a tervet a hírek szerint még nem véglegesítik az év végéig, de ha sikerül megegyezniük, abból meglepő dolgok születhetnek. Képzeljük csak el, hogy a BMW-t főellenségnek tekintő Lexus pár év múlva kihoz egy bajor alapokra épített sportautót - ez jelenleg csak vad spekuláció, de a megállapodást elnézve nem lehetetlen.

Nyilvánvaló, hogy az autóiparban kicsinek számító BMW keresi az utat, milyen stratégiai partnerekkel biztosíthatják be a jövőjüket. A világ egyik legértékesebb márkáját birtokló bajoroknál persze nem a túlélés a kérdés, de a japánokkal összefogva kevesebb kockázattal tapogatózhatnak a jövő technológiái felé. A nagy kérdés az, hogy mennyire tudják majd megértetni magukat a japánokkal - a Volkswagen és a Suzuki esetében már zátonyra futott egy hasonló kezdeményezés.