Megjöttek az összkerekes Golfok
A VW a kezdetektől úgy tervezte az egységes MQB padlólemezt, hogy biztosítsa a helyet az összkerék-hajtásnak, nem csoda, hogy a hetedik Golf premierje után nem sokkal megérkeztek az összkerék-hajtású kivitelek is. Egyelőre csak dízelmotorral, de később nyilván bővül a választék.
A 4Motion hajtáslánc újabb változata a létező legegyszerűbb elektronikus vezérlésű Haldex rendszer, amely csak akkor kapcsolja be a hátsó kerekek hajtását, ha erre szükség van. Állítólag sikerült valamelyest javítani a rendszer reakcióidejét és csökkenteni a tömegét, ami a gyáriak szerint jobb vezethetőséget jelent. Egyelőre kétféle dízelmotorral lesz kapható az összkerék-hajtású Golf, egy 1,6 literes 105 lóerőssel és egy 2 literes 150 lóerőssel – az előbbi 4,5, az utóbbi 4,7 literes átlagfogyasztást produkál a nagyobb ellenállású hajtásrendszerrel 100 kilométeren.
Árakat egyelőre nem közölt a gyár, csak annyit, hogy nagyjából 1800 euró – úgy 530 ezer forint – lesz a 4Motion felára az azonos motorral és felszereltséggel készülő fronthajtású Golfokhoz képest. Bár sokaknak már most jól jönne egy ilyen összkerék-hajtású Golf, az első szériapéldányok csak az év közepe táján érkeznek.