Brutálisan búcsúzik a régi Golf
A hatos Golf már a múlt, legalábbis ezt gondolhatnánk, hisz a VW érdeke az, hogy a régi, még nem a szabvány MQB padlólemezre épülő modelleket minél hamarabb kivezesse a piacról. Ez azonban nem is olyan egyszerű: amíg el nem készül a hetes Golf nyitott változata, marad a régi vászontetős, amelyet most brutális erejű sportváltozatban is készítenek.
A Golf R kabrió jó eséllyel az utolsó, még az előző generáción alapuló típusváltozat, de nem valószínű, hogy bárkinek az elavultság jutna róla az eszébe. A 265 lóerős, kétliteres turbómotor, amelyhez mindenképp dupla kuplungos automatát adnak, kiváló figyelemelterelőnek tűnik: 6,4 másodperc alatt százra gyorsulva alighanem inkább az okoz majd problémát az utasoknak, hogy hol kapaszkodjanak. Az R csomaghoz az erős motor mellett 2,5 centis ültetés és legalább 18 hüvelykes felnik tartoznak, ami nyilván komoly kanyarsebességet is jelent. A vászontető száguldás közben persze nem nyitható-csukható, csak 30 km/h-s sebességig, viszont a maga nemében ez sem lassú. Kinyitni 9,5, becsukni 11 másodperc alatt lehet, persze egyszerű gombnyomással.
A Volkswagen tavasztól kínálja majd a brutál-kabriót, és valószínű, hogy az idén nem is érkezik meg az utódmodell. Mivel a kabriót teljesen másutt gyártják, mint a többi Golf változatot, és nem adnak el belőle túl sokat, nincs is miért sietni a modellváltással – elképzelhető, hogy a Golf hatodik generációja még évekig kapható marad vászontetős karosszériával.