Bár az Opel már rég nem gyárt hátsókerék-hajtású nagykocsit, az egykori Omega szellemi utódja még létezik a világ egy távoli sarkában, sőt, most elkészült a legújabb generáció. Az ausztrál Holden Commodore VF sorozatáról a napokban rántották le a leplet, és jó esély van rá, hogy később készül balkormányos változat is – igaz, arra kicsi az esély, hogy Opel jelvénnyel is bemutassák.
A Commodore eredetileg nem volt más, mint az aktuális nagy Opel – előbb a Rekord, majd az Omega – áttervezett orr- és farrésszel, illetve amerikai stílusú motorválasztékkal. A Holden azonban a 2000-es évek közepére egyedül maradt a GM-en belül azzal az igénnyel, hogy hátsókerék-hajtású modellt gyártson. Így 2006-tól saját tervezésű modellt kezdtek gyártani azonos néven, és ezt a típust vette át egy időre a Pontiac is Észak-Amerikában, G8 néven, míg meg nem született a döntés az amerikai márka megszüntetéséről.
A VF jelzésű új modell közvetlen elődjén alapul: ezúttal leginkább a részletek finomítására koncentráltak a tervezők. Az orr-rész nagyobb lámpáival és hűtőmaszkjával, illetve lágyabb vonalaival igyekezetk új karaktert köcsönözni az autónak, ahogy a hátsó világítóegységek alakja és elhelyezése is változott, a tető és az autó oldalsó lemezei azonban elárulják, hogy csupán kozmetikai módosításról van szó. Valószínűleg a motorválaszték is marad a régi: a helyben tervezett és gyártott 3 és 3,6 literes V6-osok, illetve a 6 literes V8-as – ez utóbbi 370 lóerő körüli teljesítményével bőven kínál még lehetőséget a teljesítmény további növelésére.
A Holden vezérkarának ígérete szerint a VF csak átmeneti megoldás, 2016-ra érkezik a valódi ötödik generáció, amely teljesen új műszaki alapokra épül majd, és a GM számos más típusának szolgál majd alapjául. Ez a típusváltozat elsősorban Észak-Amerikában, valamint egyes távol- és közel-keleti országokban tűnik majd igazán nagy újdonságnak, ahol Chevrolet SS-ként lesz kapható a következő három évben. Arról egyelőre nincs hír, hogy Európában is bevezetnék a típust, de ez érthető is: az efféle alacsonyabb presztízsű szedánok iránt annyira nincs igény, hogy valószínűleg egy esetleges piaci bevezetés költsége sem térülne meg.