Új AMG Mercedes Genfben

2013.02.13. 13:36

Az A-osztályt vadította meg a gyári tuningműhely egy új kétliteres turbómotorral és a már ismert 4Matic összkerék-hajtással. A motor teljesítménye 360 lóeró lesz 450 Nm nyomatékkal, amihez egy duplakuplungos hétsebességes automata váltó kapcsolódik.

A motor a maga nemében jelenleg az egyik legjobb a piacon. Az egy literre jutó 180 lóerő még az ilyen sportos kompaktok mezőnyében is ritkaságnak számít. Az Audi RS3-at hajtó öthengeres, 2,5 literes turbómotor 340 lóerős, a BMW M135i-ben pedig háromliteres turbómotorból jön 320 lóerő. Ezekhez képest az AMG 360 lovas kétliterese kihegyezett versenymotornak tűnik - kifejezetten érdekes kérdés, hogy mennyire lesz könnyen vezethető az adatok alapján alaposan túlfújt turbós négyhengeres. Az viszont biztos, hogy a menetdinamikával nem lesz baj: a leggyorsabb A osztály 4,5 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, a végsebessége pedig a szokásos mesterségesen beállított 250 km/h.

Ahogy az ilyen típusoknál szokás, a futóművet a fokozott igénybevételhez igazították és nagyobb fékeket szereltek fel: elől 350 milliméter hátul 330 milliméter átmérőjű, hűtött tárcsák gondoskodnak a megfelelő lassulásról. Az autó biztonsági rendszereit is átprogramozták, hogy jobban illeszkedjenek a sportos vezetési stílushoz - így került az autóba a három fokozatban állítható ESP is.

A belső térben a piros szín hangsúlyozza a sportosságot, ilyen ugyanis a sportülések varrása, a bőrkormány varrása, valamint a biztonsági öv is. A műszerfal szénszálas műanyag mintájú borítása jól illik ezekhez az elemekhez. Természetesen rengeteg színkonbinációval és variációs lehetőséggel próbálják majd kielégíteni a vásárlók különféle igényeit.

Jogos lehet a kérdés, mi a különbség az A osztályhoz elérhető AMG csomag és a most bemutatott autó tudása között? Megjelenésében csak a feketére fényezett lökhárítók, a küszöbök, a dupla, trapéz alakú kipufogó valamint a szintén fekete 18 colos felnik és a kárpitok fogják megkülönböztetni a rendelhető csomagtól. Ugyanakkor a sportos műszaki tartalom az A45 AMG kiváltsága marad.

Az autót a Genfi Autószalonon ismerhetjük meg közelebbről, és a nyáron már a szalonokba is megérkezik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.