A Ferrari a legerősebb márka
A Global 500 felmérés évente sorba rakja a világ márkaneveit, majd a listát kiadják így az év elején. Eddig jellemzően olyan nevek uralták az élmezőny, mint az Apple, a Microsoft, a Google vagy az IBM, de az idén meglepően kezdődik a lista: az első helyre a Ferrarit sorolták.
A lista összeállításának szempontjai nem egészen világosak, bár a készítők legalább részben az előző évi pénzügyi eredmények alapján ítélnek. Emellett azonban figyelembe veszik a vásárlók márkahűségét és a márka iránti rajongásukat. És a Ferrari épp ezekben a szubjektív kategóriákban nyomta le a világot, hisz a pénzügyi eredményei legfeljebb magához képest jól, abszolút értékben nem is hasonlíthatók a megelőzött nagyvállalatokéhoz. A Ferrari után egyébként a Google, a Coca-Cola, a PwC és a Hermes következik a legerősebb márkák sorában.
Maradva a megfogható adatoknál, a Ferrari jól szerepelt tavaly: 7,6%-ot növekedtek az eladásai 2012 első kilenc hónapjában – a lista összeállításakor nyilván csak ezek az adatok álltak rendelkezésre – a cég teljes bevétele 1,45 milliárd euró, nyeresége pedig 152 millió euró volt. Ennél azonban sokkal többet mond, hogy a világ legdrágább autója is egy Ferrari, és ez már évek óta így van.