Eddig is bőven akadtak gyors szabadidő-autók az Audi kínálatában, de ez az első alkalom, hogy az egyik megkapta a legsportosabb modellek RS jelzését. Az RS Q3 ugyan kizárólag aszfalton való használatra tűnik alkalmasnak, de ott a leggyorsabbak közé tartozik a kategóriában.
A villámgyors Q3-asba ugyanaz a 2,5 literes öthengeres turbómotor kerül, amelyet a TT-RS-ből egy ideje már ismerhetünk, de itt egy kicsivel visszafogottabb lesz. A csúcsteljesítménye 310 lóerő, a maximális forgatónyomatéka 420 Nm. A motorhoz hétfokozatú, dupla kuplungos S-Tronic automata váltó és állandó összkerék-hajtás csatlakozik. Így lehetséges, hogy az 1,73 tonnás gép 5,5 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, és túlléphetné a 250 km/h-t, ha az elektronikus korlátozás nem akadályozná meg ebben.
Ilyen erős motorral persze életveszélyessé válna a Q3-as, ha nem igyekeznek minden eszközzel növelni a kanyarstabilitását. A futóművet két és fél centivel lejjebb ültették, jóval keményebbre hangolták a futóművet, és 19 hüvelykes a legkisebb felni, ami az autóra felszerelhető. Ez utóbbi részben nyilván a sport-fékrendszer miatt van így, amely jóval hatékonyabban és gyorsabban képes elfűteni az autó mozgási energiáját.
A nagy kerekekkel és az ületetett futóművel az RS Q3 már-már személyautósan alacsony lett, és erre még rájátszanak az ebben a műfajban ma már szinte kötelező nagy légbeömlős első, és diffúzoros hátsó lökhárítók. Belül természetesen a szokásosnál határozottabb oldaltartású üléseket és rengeteg alumínium hatású díszítőelemet találunk. A kormány alja is lapított, ahogy a sportos autókban szokás, a váltókar pedig gusztusos félig fém, félig bőr gombot kapott, annak ellenére, hogy nemigen fogják markolászni a felhasználók, hisz a váltó vagy automataként működik, vagy a kormány mögötti fülekkel kapcsolható a legegyszerűbben.
Az RS Q3-ast a Genfi Autószalonon állítják ki, de a gyártás csak az ősszel indul. Az árát viszont már most ismerjük: Németországban 54 600 euróba kerül majd.