A World Endurance Championship névre keresztelt, hosszú távú autósverseny-sorozat egyik főszereplője lehet idén a TS030. A tavalyról ismert, LMP1-es osztályban versenyző hibridet komolyan átdolgozták a Toyota Motorsport kölni szakemberei. A 3,4 literes V8-as már 530 lóerős. Ezen kívül a villanymotorokból még 300, így összesen 830 lóerő áll a pilóta rendelkezésére.
A látványosabb változások elsősorban a külsőt érintették. A piros helyett idén a kék szín dominál az autón. Az eddigi bumfordi fényszórókat elnyújtott lámpatestekre cserélték. Ennek is köszönhető, hogy sokat javultak az aerodinamikai mutatók. Átdolgozták a szénszálas vázat, így merevebb lett az új modell karosszériája. Jövőre komolyabb változtatásokat, vagy akár egy új modellt várhatunk a 2014-re beígért átdolgozott szabályok miatt.
A tesztelések már folynak. Idén két autót és hat pilótát állít rajthoz a gyári Toyota csapat. A hetes számú autóban Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima, a nyolcasban Anthony Davidson, Stéphane Sarrazin és Sebastian Buemi váltja egymást.
Tavaly a nyolcból hat futamon indult a japán gyár, és hármat meg is nyert meg. Idén április közepén Silverstone-ban indul a versenysorozat, és június 22-én rendezik meg a legnagyobb figyelemmel kísért futamot, a Le Mans-i 24 órás versenyt. A Toyotánál azt a célt tűzték maguk elé, hogy a több futamot nyerjenek mint korábban, és így összesített világbajnoki címet szerezzenek. Várhatóan ehhez azért az Audinak is lesz egy-két szava.