Bár a Mazda egyetlen gyártóként, rendületlenül kitartott a Wankel-motor mellett, 2011-ben már ők is meginogtak, egy évvel később pedig az is bizonytalanná vált, hogy valaha folytathatják még a fejlesztést. A japánok nem adják fel.
A Wankel-motorok gyenge pontjait a hatékonysági- és élettartam-problémák jelentik, melyeket a nagyjából ötven évvel ezelőtti megjelenés óta nem sikerült teljesen megoldani. A Mazda vezérigazgatója, Takashi Yamanouchi szerint azonban a vállalatnál szeretik a kihívásokat, így erről a motortípusról sem mondanak le.
A japán autógyár egyik mérnöke úgy véli, akár öt éven belül érkezhetnek olyan modellek, amelyeket a gyártó új generációs, bolygódugattyús blokkjával szerelnek. Igaz, még korántsem biztos, hogy zöld utat kap az elképzelés, de ha megvalósul, akkor elsőként szívó-, később pedig turbós változat is készülhet.