Bizonyított a kávéval hajtott autó
Valószínűleg a figyelemfelkeltés kedvéért választották épp a kávét hajtóanyagként, hisz szinte bármilyen növényi alapú granulátummal elmenne a speciálisan átépített pick-up. A kávé viszont, amellett, hogy jól hangzik, a Guiness rekordok könyvébe is bejuttatta az átalakított Sierra pick-up, pontosabban Ford P100 tulajdonosait.
Az öreg Ford, platóján az ódivatú fatüzeléses kályhára emlékeztető készséggel a világ leggyorsabb kávéhajtású járműve lett. Ez így persze nem egészen precíz, hisz a kávékivonat-gyártásból visszamaradó, granulált kávézaccot használják a hajtására, ami amúgy menne a kukába. Az átépített járművel hivatalos rekordkísérletet szerveztek, ahol 66,5 mérföld/órával, azaz 109 km/h-val ment a P100-as, és ezzel világcsúcsot állított fel.
A felhajtás közepette háttérbe szorult az a tény, hogy az öreg Fordra telepített gépezet voltaképp egy szokványos fagáz-fejlesztő, amely oxigénszegény térben hevíti a zacc-granulátumot, így szén-monoxid és némi hidrogén keletkezik. Ezt fogják fel és égetik el az átalakított benzinmotorban. Nem különösebben hatékony eljárás, de viszonylag egyszerű, és sokszor bizonyított – többek közt a II. Világháború alatt a civil járművekben, amelyeknek már nem jutott benzin vagy gázolaj. A legnagyobb előnye, hogy szinte bármilyen növényi alapú szerves anyag üzemanyagként való hasznosítására alkalmas, azaz kávé helyett használhatnának akár fű-granulátumot vagy préselt fűrészport is.
Nehéz megmondani, hogy a zaccal való autózásnak van-e előnye, de az biztos, hogy a kávéval hajtott autó sokat nem spórolna, ha itthon használná valaki. Magyarországon ugyanis adócsalás, ha valaki nem fizet jövedéki adót az autó-üzemanyag után, legyen az bármi, akár kommunális hulladék, dunakavics vagy hegyi levegő.