Pegaso néven ma is készülnek autóbuszok és teherautók Spanyolországban, de személyautó-gyártással csak egyszer próbálkozott a cég. Rögtön a csúcson akarták elkezdeni: a Z-102 1951-ben minden szempontból a csúcstechnikát képviselte, és ez az árán is látszott. A versenytechnikára épített V8-as csodából csupán 89 példány készült, és ezek közül csak egyetlen ilyen létezik.
A Pegaso a maga 2,8 literes, 165 lóerős, száraz karteres kenésű motorjával még 1954-ben is a leggyorsabb sportkocsik közé tartozott, amikor ezt a példányt elkészítették. A francia Saoutchik karosszéria-műhely tervezte a különleges formájú, uszonyos karosszériát, amelyet először a San Remo Concours d'Elegance-on láthatott a közönség. Nem sokkal később valaki megvásárolta a járművet, így csak 1958-ban került elő ismét, amikor kemény tetejű kupévá alakították – az eredeti formáját csak az 1990-es években nyerte vissza.
A világoskék kupé felújítása óta több autó-szépségversenyen és kiállításon is látható volt, azonban aktuális gazdája most ráunt, és úgy döntött, árverésre bocsátja. Az eladást bonyolító RM Auctions szerint a március eleji árverésen akár 1,5 millió dollárt is kifizethetnek az autóért, hisz amellett, hogy a Saoutchik műhely egyik utolsó, és igen látványos munkája, a teljesen egyedi, csupán eszmei értékkel rendelkező jármű, amelyre alighanem gyűjtők százai vágynak.