Az e-Tron az Audi benzin-elektromos hibridjeinek jelzése, de most bemutatnak egy A3-as alapú tanulmányt g-Tron néven, amely szintén eredményes lehet a szén-dioxid-kibocsátás elleni harcban. A futurisztikus név egyszerű földgáz-hajtást takar, de az adatok alapján ez is van olyan jó, mint a komplikált hibrid rendszerek.
Az Audi persze igyekezett továbbfejleszteni a gázhajtást, de a legtöbb újításuk arra irányul, hogy a rendszer még zökkenőmentesebben működjön. Újításként emlegetik azt az elektronikus gáznyomás-csökkentő berendezést, amely két lépcsőben 5-9 barra csökkenti az eredetileg akár 200 baros gáz nyomását a motorban való felhasználás előtt. Emellett a rendszer automatikusan áll át benzin-üzemre, ha a gáztartályban tíz bar alá csökken a nyomás. A gyári kivitel egyértelmű előnye, hogy a két gáztartálynak a csomagtér-padló alatt találtak helyet, így alig vesz el helyet az autó hasznos tereiből.
Az A3-asba egyébként a VW 1,4 literes turbómotorja kerül, igaz, itt valamivel gyengébb, mint megszoktuk, csupán 110 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 200 Nm. Így az ötajtós autót 11 másodperc alatt gyorsíthatja százra, és 190 km/h végsebességet biztosít a számára, ami még mindig bőven elég a mindennapi közlekedésben. A tartályokban 7 kilogramm földgáz fér el, és ebből 100 kilométeren mintegy 3,5 kilogrammot fogyaszt el a motor. Ez elsőre nem tűnik kevésnek, de a 95 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás egy hibridtől is szép eredmény lenne. Az autó a CNG mellett az e-gas nevű gázzal is üzemeltethető, amelynek az elégetése állítólag nem befolyásolja a légkör szén-dioxid-tartalmát.
A Genfben bemutatkozó g-Tron modellről egyelőre nem tudni, hogy mikor kerülhet gyártásba, de nem tartalmaz olyan megoldásokat, amelyeknek a továbbfejlesztéséhez évekre lenne szükség, így nem csodálkoznánk rajta, ha már az idén elkezdenék a forgalmazását.