A Toyota és a Subaru közös modellje nagyon népszerű, azonban a GT-86-nak eddig nem volt nyitott változata. A kiváló menettulajdonságokkal és vonzó formával rendelkező kocsi még sikeresebb lehet a kabriókért rajongó országokban. A Fokvárosban fotózott FT-86 Open Concept a GT-86 alapmodellből örökölte a kétliteres boxermotort és a váltót. A mérnökök elárulták, hogy már a korábban bemutatott kupé változat tervezésénél is lényeges szempont volt, hogy egyszerűen alakíthassák kabrióvá. Az FT rövidítés a Future Toyota, azaz a gyártó jövőbeni modelljeit jelöli.
Hivatalosan négy személy élvezheti majd a nyitott tető élményét, de a hátsó helyek inkább csak rövid távú utazásra lesznek alkalmasak. Az alapmodellhez képest egy kis súlynövekedéssel kell számolni, ez remélhetőleg nem fogja befolyásolni az autó kiváló dinamikáját. A tanulmányautó belteret a fehér, kék és sárga színek dobják fel. A lyuggatott ülések nagy valószínűséggel hűthetőek-fűthetőek, így akár hidegben is hátrhajthatjuk majd a tetőt az új Toyotán, anélkül, hogy megkockáztatnánk egy kiadós megfázást. A GT-86 örökség részeként láthattuk már, hogy minden a bűvös 86-os számról szól, a furat hosszától a kipufogóvég átmérőjéig. Az újabb részlet a stilizált boxermotor, melynek dugattyúi telefontartóként használhatóak a műszerfalon.
A kabrió változat elkészítését az is indokolja, hogy áprilistól az Egyesült Államokban is elérhető lesz a ”hacsiroku” utódja, Scion FR-S néven. Az ottani piacra szabott automata váltós verzió mellé nagyon hiányzik az ott igen népszerű lenyitható tető. A koncepciót a Genfi Autószalonon mutatják be, míg a szériaváltozat 2014-re várható.