2013.03.05. 12:14

A Honda európai vesszőfutásának több oka is van, de legfőbb talán a kicsi turbódízel hiánya volt. Nos, ezt nemrégiben orvosolták, és megkésve bár, de piacra dobták az ezerhatos i-DTEC-motort. A sokéves kotlás meghozta gyümölcsét, mert a végeredmény igazán jó lett. Igen ám, de a Honda is tisztában volt vele, hogy Nyugat-Európában a kombi karosszéria évek óta sláger, sokkal többet adnak el ilyenből, mint ötajtósból vagy szedánból. És – bár a piac zsugorodik, mint szőlőszem a napon – még mindig bőven van mit harapni a tortából. Kisdízel és kombi, ez a tuti kombináció.

És jó eséllyel be is jöhet nekik, hiszen a Civic Tourer (ne tévessze meg önöket a Concept-felirat, tulajdonképpen egy szériakész autóról van szó) legalább olyan harmonikus és elegáns vonalvezetésű lett, amennyire az ötajtós nem. A bumszli hátsó lámpákat szépen integrálták egy markáns élbe, amely az autó oldalán végigfutva kellő dinamizmust ad a csaknem ötméteres karosszériának, a gömbölyded hátsó pedig ügyesen szűkíti az összképet, mert kell: a Tourer egész méretes autó lett.

A motorkínálat – minden bizonnyal – az ötajtóshoz kapható változatokkal egészül ki, így akinek kevés az ezerhatos i-DTEC, az természetesen a nehezebb, de erősebb 2,2-essel is kérheti. Mert a dízel fekszik igazán ennek a Hondának. Ugye milyen furcsa ezt kijelenteni?

Akinek unalmas vagy ellenszenves a Golf, de mégis valami megbízhatóra és finom dologra vágyik, annak a Civic Tourer remek választás lesz. Németországi ára a Golf-szintre lesz belőve.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.