CA-MiEV: teljes káosz négy keréken
A Mitsubishi az utóbbi években többször is adta már jelét annak, hogy keresi a helyes fejlesztési irányt. Próbálkoztak különböző fejlesztésekkel – készült olcsó kisautó, saját fejlesztésű dízel és tisztán elektromos autók – és hasonló bizonytalanságot látni formatervezési fronton. Próbálkoztak többféle arculattal, de úgy tűnik, egyik sem vált be. Az új tanulmány eddig ismeretlen formavilágot hordoz, ám ez is csak egy újabb kísérletnek tűnik, amelynek az esélye a sikerre viszonylag csekélynek látszik.
A CA-MiEV elektromos autó, talán ennek köszönhető, hogy fazonra a legnépszerűbb alternatív hajtású járműre, a Toyota Prius hibridre emlékeztet. A hátrafelé ereszkedő tetővonal, az erősen szűkülő ablaksor és az egyterű-jelleg láttán legalábbis ez a következtetés adódik. A Mitsubishi azonban rövidebb, és így jóval zömökebb jelenség. Talán a fura arányokat próbálták megtörni a túlkomplikált felületekkel: néhol markáns, egyenes élek, másutt egymásba szinte áthullámzó lágy formák határolják a karosszériát, de a sok érdekes részlet sehogy nem áll össze egységes egésszé. Egy tanulmányautó persze épp arra van, hogy kifürkésszék általa a közönség reakcióit, így van rá remény, hogy a Mitsubishinél belássák, ez a fazon egy szériamodellen aligha aratna elsöprő sikert.
A japánok azt mondják, a tanulmányba már a legújabb, villanyautókhoz fejlesztett megoldások kerülnek – a korábbiaknál nagyobb energiasűrűségű akkumulátorral, hatékonyabb villanymotorokkal és drótnélküli töltőberendezéssel. Mindennek köszönhetően a CA-MiEV elméleti hatótávolsága 300 km, ami meglehetősen ígéretes érték, különösen ha a gyakorlatban is tudja ennek az értéknek akár csak a kétharmadát.
A sok elektromos hókuszpókuszból a tanulmányon persze nem sok látszik – hisz az statikus kiállítási tárgy lesz a Genfi Autószalonon – az adatok felsorolása inkább csak azt jelzi, hogy a Misubishi továbbra is kitart a villanyautó, mint a hagyományos gépjárművek alternatívája mellett, és ezt a technikát próbálja fejleszteni a jövőben is.