Sok fura szerzet van Genfben, a Ford Ecosport is az. De lehet, hogy jó bolt lesz a Fordnak. Elvégre egy bevált, évek óta gyártott brazil modelljüket hajózták át a nagy vízen, és manapság kajálják ezeket a kisautó-méretű SUV-ocskákat. Dél-Amerikában tavaly újították fel a tíz éve gyártott modellt, de csak év végén ér el az európai Ford-kereskedőkhöz.
A Ford egyébként szinte egyetlen európai újdonságaként állította ki az Ecosportot. A stand többi járművét egyébként pont ugyanilyen kék színben állították ki, és mivel szinte az összesnek egyforma az orra, gyakorlatilag felismerhetetlenek. A többségükön zöld felirat hirdeti, hogy tessék Ecoboost-motorral járni, egészen az ezrestől az egyhatoson át a kétliteresig. Az autók csodálatos zöld utakon állnak, mindenhol extended reality-ben lehet megtekinteni, hogyan is virágoztatják majd fel a Földet a közvetlen befecskendezéses turbómotorok.
Természetesen az Ecosportban is lesz Ecoboost, igaz, csak a legkisebb, háromhengeres, egyliteres, 125 lóerős teljesítménnyel, de valahonnan kerítettek hozzá egy 110 lóerős, 1,5 literes szívómotort is, gondolom, ez lesz az alap. Dízelből egy 1,5 literes, 90 lóerős gép lesz választható hozzá. Gondolom, műszakilag nem kell nagy csodákra számítani, az Ecosportok fronthajtásos kivitelben lesznek megvásárolhatók, bár mint kiderült, elvileg nem kizárt a 4x4 hajtás, kérdés, mennyire igénylik majd ezt az anyukák az oviig, meg haza. Ha igen, akkor árulják majd összkerekes kivitelben is.
Bár az arányai furcsák, anyuka-autónak beválhat, mert elég magas, és ez biztonságérzetet ad, miközben a méretei kezelhetők, hisz ugyanez az összes hasonló ívású kocsi vonzereje. A belseje semmi újat nem tartogat, nagyjából olyan, mint egy Fiesta, csak felfelé tágasabb. Ára még nincs, és bár Európába 2013 végére ígérik, nálunk legfeljebb egy-két példány fog beérkezni belőle, az eladások inkább 2014-ben indulnak.
Az újdonságdömping másik tagja viszont határozottan érdekes: a Turneo Connect és Courrier család. Igaz, a Connectet már bemutatták, a Courier annyiban különbözik tőle, hogy a hátsó szekciója rövidebb, és kisebb a csomagtartója is. Nem is lehet hét, hanem csak ötszemélyes, míg a Connectből lesz egy Grand Connect, hétüléses kivitel, amely 40 centivel még hosszabb.
Bár a Fordok mai belső tereit nehéz megkülönböztetni egymástól, arra tippelek, hogy a technika, ülőhelyzet és a belső bútorzat a B-Max kis egyterűvel lehet közös, persze mindkét Turneo lényegesen nagyobb. Itt nincs szó semmiféle ajtós trükkről, meg a B oszlop elhagyásáról, hanem simán van hely beszállni hátra, elég hatalmas tolóajtókon keresztül.
Az ülésrendszer a hétüléses Grand Connectben remekül variálható, úgy láttam, külön-külön hajtogathatók előre a székek, mint egy normál egyterűben, bár nem igazán fértem hozzájuk, mert épp szerelték, utána meg simán bezárták az autót. Egyébként a belső kialakítás lényegesen jobb, mint ezt a hasonló, haszonjármű-szerű kocsikban megszoktuk (Kangoo, Dacia MCV, Partner, stb), és a régi Turneo kézműves műanyagjai is eltűntek, a kárpitozás, belső burkolatok szépek, a műszerfal pedig nem kongó, hanem kellemesebb tapintású műanyagborítást kapott. A Connectet még idén ősszel el kezdik árulni, a kisebb Courier viszont csak 2014 elején jön.