A lelke mélyén minden autóbuzi ilyen sportkocsira vágyik. Soha el nem rozsdásodó, szupermerev szénszálas műanyag váz. Pici, agilis karosszéria – ez itt kereken négy méter hosszú, kettő széles, a magassága pedig 118 centi. Könnyű, erős motor, méghozzá középen elhelyezve, azaz a két ülés mögött – jelen esetben ez az ismert, négyhengeres (innen a 4C név) Alfa-1750-es, itt most alumíniumból, 240 lóerővel, 350 newtonméternyi maximális nyomatékkal. Valami modern, szofisztikált váltó – az se hiányzik, duplakuplungos a szerkezet. Minimális tömeg – a kilenc mázsánál kevesebb jól hangzik-e? És persze a legjobb észak-olasz design, ha kérhetném, főúr.
Az Alfa Romeo 4C abban a pillanatban sikeres lett, amikor eldöntötték, hogy készül egy tapogatózós prototípus. 2011-es felvillantása óta az már három neves autóipari díjat nyert, az érdeklődés pedig akkora volt iránta, hogy eldöntötték – 2013-tól gyártani fogják. Na, nem sokat, mert a végén még oda lesz az exkluzivitás: A kezdőszériából (ami fehér és piros lehet) Európa, Afrika és a Közel-kelet kap 400 darabot, a világ java része 100-at, Amerika pedig 500-at. Később, amikor beáll a gyártás, és más színek is lesznek, 1500, 800 és 1200 lesz a számhármas (Eurafrika, többi, Amerika), évente.
Élőben az autó annyira csinos, hogy nem kevésbé jó kiállású modelleket elsőre meg se néztem a kocsi mellett, el kellett telnie egy kis időnek, hogy sikerüljön úgy lefotózni a pókszem-fényszórót, hogy a csaj legyen rajta éles, ne az autó.
A motor látszik a hátsó plexiablak alatt, óriásiak a kerekek, a karosszéria vonalai felérnek egy orgiával. Láb cövek, áll lees, nyál csöpp. Sajnos beülni nem lehetett, pedig szívesen vettem volna egy méretpróbát, ki tudja, egy ideig talán a szagminta is rajta maradt volna a zakómon – jólesett volna hazafelé, az Easyjeten, ebéd helyett. A műszerfalat is csak azért tudtam lefotózni, mert valami gond akadt az ajtózárral. Két technikus odalépett a kocsi két oldalához, kulccsal kinyitották (semmi bip-bip!), elkezdték csapkodni az ajtókat, és egy ilyen óvatlan pillanatban kattant a Sony zárja. Hát, így megy ez Genfben, 2013-ban.