Lehet, hogy voltak még érdekes cuccok - és ezekről is írok majd mindjárt - de tény, hogy az idei genfi show-t az Opel új kabriója, a Cascada vitte el. Ha az Insigniát kifejezetten szép autónak tartják, az Astra pedig annyira csinos, hogy embléma nélkül simán néznénk valami Alfa Romeónak, akkor a most bemutatott Cascada felteszi a koronát a Mark Adams által elindított, új formai gőzhengerre, hogy egy
egészséges képzavarral éljek. Bár egy koronával ellátott veterán úthenger (Józsi, itt vagy?) mindenképpen érdekes felterjesztés.
A Cascada alapja az Astra, de alaposan beletoldottak minden porcikájába, így a végén 4,7 méter hosszú lett, tehát aki az Insignia tesójának nézi, annak se kell szemorvoshoz rohannia. Lehet, hogy
kijött volna 4,3-4,4 méterből is, de gyanítható - az arányok efféle harmóniájához már kellett a nagy test. A fő vonalbeli gyártók mostanában valahogy ódzkodnak az efféle, négy fő számára valódi
utazási lehetőséget nyújtó kabriók bemutatásától, az Opel tehát szép reményekkel indul neki az eladásoknak ezen a kiéheztetett piacon.
17 másodperc alatt (és akár 50 km/h-s utazótempó mellett) nyitható a tető, de ha valaki igazán fel akar vágni a pubból kizúduló haveroknak, hát a távirányítóról is villanthat, mert a tető arról is működik. Nemcsak a négyfős szállítóképesség igazi, de a csomagtartó is, hiszen
az 380 literes, és az ülések lebillentésével (FlexFold) még bővíthető is. És - mint tudjuk - egy kabrióban akár végtelen is lehet a befogadóképesség.
Egy másik újdonság, amely azonban még csak prototípus formájában létezik, az Adam Rocks verziója. Elsőre csak egy szabványos Opel Adam, de valami nem stimmel rajta, valahogy az egész cucc karakteresebb. Nem véletlen, hiszen a nyomtávja két cetivel szélesebb, a hasmagasságát másfél centivel megemelték, ráadásul a tető teljes hosszában nyitható vásznat hord. Sajnos azt, amire nagyon vártunk Adam-vonalon, nem mutatták be - a kőkorszaki régi motorszéria helyébe érkező új blokkokra gondoltam ezzel.
Szintén az Adam-kínálatba érkezhet a Rallye R2 verzió, amelyet az FIA R2-es homologizációjának megfelelően készítettek el. A motorja az ismert, 1,6-os, benzines ECOTEC, amely a változó szelepvezérléssel, spéci elektronikai tuninggal 185 lóerőre képes. Állítható a futómű is. Ha megkapja a homologizációs lapját, az Adam R2-t a dobozból kivéve vihetjük a Mecsek Ralira.
Még egy utolsó, bár nem annyira látványos bemutató az Opeltől: itt, a 2013-as Genfi Autószalonon vezették elő az új, 1,6 literes, 136 lóerős dízelmotort, amelyet elsőként a Zafirába szerelnek majd be, és aminek a legizgalmasabb tulajdonsága, hogy már most, 213-ban teljesíti az Euro 6-os emissziós normákat.
Bár már nem Opel, de még szintén General Motors-érdekelség: a csarnok egy távoli pontján megtaláltam a Chevrolet standját is. Az e fényes közegben (a szomszéd stand a Lamborghinié volt, nem sokkal odébb pedig olyan autókat lehetett közelről megtekinteni, mint a Pagani Huayra, a
Porsche GT3, a McLaren új sportkocsija (de volt egy régi F1-es is kiállítva), a Bugatti Veyron Vitesse, vagy a Touring karosszériaműhely valami csodája) kissé szerénynek ható koreai új-Chevyk mellett
kiállították a talán legkívánatosabb amerikai autóikont, a Chevrolet Corvette hetedik, Z7-es generációját. Most még minden ilyen autó Stingray - ez egyrészt emlékezést jelent a régi, legendás
Corvette-ekre, másrészt a gazdagabban felszerelt verziót jelenti a Corvette-világban - de jövőre lesz alap-Corvette is. 450 lóerő az immár ötödik generációs, 6,2 literes small-blockból, a kupé verziónál
szénszálas tető, minden változatnál szénszálas motorházfedél, hengersor-lekapcsolás visszafogott üzemben - a kvázi 60 éves Corvette most is a jövőbe néz.