Brutál biturbó Amerikából
Hiába fogadkoztak a GM-nél, a V8-as náluk is kezd kimenni a divatból. Az idén bemutatkozó új Cadillac CTS-ben legalábbis egy vadonatúj, ikerturbós hathengeres bukkan fel, alighanem a korábban használt nyomórudas V8-as helyén. Az új motor ereje meggyőző, legalábbis papíron, és jól mutatja, hogy a Cadillac igyekszik műszakilag is felzárkózni a német konkurensek mögé.
Az elmúlt években a német luxusautó-gyártók szép lassan átálltak a feltöltős motorok használatára: az Audi, a BMW és a Mercedes is egyre több turbós – vagy esetenként kompresszoros – négy, hat és nyolchengeres motort épít az autóiba. Emellett a Ford is vadul turbósít, már ők is kínálnak V6-os Ecoboost motort, amely helyettesítheti a korábbi nyolchengeres szívómotorokat. Nem csoda, hogy a Cadillac is ebbe az irányba fejleszt. Persze egy bevált blokkra építkeznek: a 3,6 literes hathengerest eddig is számos GM modellbe beépítették már, és most elkészült a biturbó változat, az LF3, már a CTS következő generációja számára. A 426 lóerő csúcsteljesítmény és az 583 Nm bőven elég lesz akár esztelen száguldáshoz is: a közepes Cadillac ezzel a motorral 4,6 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és elérheti a 275 km/h-t – minderre ráadásul hagyományos, 8 fokozatú automata váltóval képes.
Az új CTS a hathengeres turbómotor mellett két gyengébb motorral lesz kapható: 2 literes turbós benzinessel, amely 272 lóerős lesz, és a 3,6 literes V6-os szívó változatával, amely 325 lóerő leadására képes. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy lesz-e dízelmotoros kivitel Európának, de ez is csak szándék és stratégia kérdése, hisz a GM-nek négy- és hathengeres dízele egyaránt van, amely illeszkedik a CTS hajtásláncába.