Egyelőre csak tanulmányként mutatják be a HND-9 jelzésű gépet, de a dögunalmas név egy szép vonalú sportkocsit takar, meglepően erős turbómotorral.
A Hyundai kettesével veszi a lépcsőfokokat, vagy méginkább hármasával, ha sportkupé-tervezésről van szó. A 80-as évek végi S-Coupé még viccnek is kevés volt, de ahogy teltek az évek, egyre komolyabb modellek kapták a Coupé jelzést. A jelenleg gyártott Genesis Coupé már hátsókerék-hajtású, turbós négyhengeres vagy szívó hathengeres motorokkal, 277-353 lóerős teljesítménnyel, amely eredményesen veszi fel a versenyt a Nissan 370Z-vel és a Ford Mustanggal Észak-Amerikában. A Genesis Coupénak azonban nem igazán jellegzetes a formája, ami meggátolja, hogy igazán komoly rajongótábort gyűjtsön maga, és a márka köré.
A koreaiakban az a meglepő, hogy milyen tisztán látják a következő szükséges fejlesztési lépést. A HND-9 is ezt mutatja: a felfelé nyíló ajtós csoda formaterve már-már Aston-Martinosan elegáns, és ami fontos, van saját karaktere. A klasszikus arányú modell alkalmasnak látszik rá, hogy akár a Jaguar F-type vagy a Porsche Boxster vetélytársa legyen, ahogy arra is, hogy beférkőzzön a tinédzserek álmaiba – azokéba, akik másfél-két évtized múlva az autóvásárlók zömét teszik majd ki. Természetesen ez is hátsókerék-hajtású, akár a Genesis Coupé, az orrába pedig 3,3 literes turbós, közvetlen befecskendezéses V6-ost építettek, 370 lóerővel, amelyhez nyolcsebességes automata váltó kapcsolódik.
A vázlatok persze csalhatnak is, de jó esély van rá, hogy a New York Auto Show közönsége a hónap végén a valaha volt legszebb Hyundai modellel találkozhat, és ha kellőképp lelkesen reagálnak rá, hasonló fazonú modellel váltják majd le a jelenlegi Genesis Coupét.