Pattanásig feszült idegekkel jár-kel a magyar most Monzában: Michelisz Norbi autója nem az igazi.
- Mi ez az egész?
- Hidd el, nem tudom, egyszerűen valami komoly gond van a fékekkel, ha tíz-tizenöt másodpercig nem nyomom a pedált, akkor beesik. Szó szerint. Olyan, mintha ennyi idő alatt fellevegősödne...
- Ezt nem hiszem el, nem az volt, hogy az első szabadedzés után már oké a dolog? Hiszen a másodikat már tök jól végigcsináltad...
- Igen, így volt, bár ott sem volt tökéletes, kicsit puha volt, de nem volt gond vele, gyorsultam is három másodpercet, elkezdtünk játszani a beállításokkal, aztán látod. Azt sem tudom, hányadik vagyok, talán utolsó előtti...
- De hogy a fenébe fordulhat elő ilyesmi, ott vannak a JAS-os emberek, a hondások...
- Tudom, most fel is borult itt egy kicsit minden, a baj az, hogy tulajdonképpen egy fél órát tudtam csak az autóban ülni, holnap pedig futam. Ráadásul a srácok teljesen ki vannak már készülve, mert hajnali kettőig vagy háromig szögelték az autót, hogy átmenjen a gépátvételen...
- Mi van? Ácsi, hát nem a JAS építette az autót? Hogy-hogy nem ment át a gépátvételen?
- Nézd, szabadkoznak és nagyon sajnálják, de valami miatt a kelleténél vékonyabb üvegeket építettek be és a méretei is pár milliméterrel elmaradtak a minimumtól, a fiúknak rengeteg munkájuk volt vele.
- És most? Mi van a fékkel?
- Nem tudom, de így nem volt értelme folytatni, ez nem az a pálya, ahol fék nélkül körbe lehet érni úgy, hogy beférjek az első 12-be. Kicsit kaotikus most minden, nem számítottunk arra, hogy ilyen gondjaink lesznek. Természetesen vállalják a felelősséget, de az most rajtunk sokat nem segít. Talán csak az eső.
- Most nyilván mondhatnám azt, hogy sebaj, hajrá, Kovács néni és innen szép nyerni, de azzal nem vagy beljebb, mit tudsz tenni?
- Nincs választásom: nyomom a gázt, aztán meglátjuk.
- Oké, de mi van, ha verseny közben megint beeseik a fékpedál, azért az nem vicc, hiszen nem csak magad, de másokat is összetörhetsz. Nem túl nagy rizikó ez?
- Nézd, ahogy most a helyzet kinéz, nagyon úgy tűnik, hogy mindent megtesznek azért, hogy ne legyen ezzel gond. Ez nekik is ciki. Én pedig megpróbálok minél jobban jönni. Ha beérnék a tizedik hely környékére, az már jó lenne.
- Norbi, vigyázz magadra, veled vagyunk.
Ha önök azt gondolják, hogy ez több mint bosszantó, akkor igazuk van. Ráadásul a Zengő Motorsport szerint sincs minden rendben az új autó körül. A legnagyobb hiba, hogy nincs a kezükben egy olyan gépkönyv vagy útmutató, amely leírná, hol és hogyan kell az autóhoz nyúlni. Van ugyan támpontjuk, de az építés során olyan - újabbnál-újabb - módosított alkatrészeket építettek az autóba a JAS-nál, amelyeket semmilyen ábra, rajz vagy szerelési útmutató nem említ. Ráadásul menet közben is cserélődtek bizonyos komponensek, márpedig versenyhétvégén ez nem éppen előnyös. Ilyen körülmények között finoman belőni egy versenyautót egyszerűen nem lehet, tűzfalig zuhanó fékpedállal pláne nem.
Vakarják most az olaszok ott is, ahol nem viszket, reméljük, megértik, hogy a pénzért vásárolt portékával ugyanúgy törődni kell, mint azzal, amelyikért a Honda, mint gyártó fizet. Csak reménykedünk, hogy nem durran el az agya senkinek Zengőéknél, bár ezeket az előzményeket ismerve ez kész csoda lenne.
Tudjuk, a hibát először saját magunkban keressük mindig, de ezúttal tényleg úgy fest, hogy az olaszoknál pattog a labda. Az autó így, ebben a formában nem jó. Sokat kellett rá várni és ha ez nincs, akkor már a cremonai teszten kiderülhettek volna a hibák. Így, ez a monzai hétvége egy meglehetősen drága edzés lesz, semmi több.
Reméljük, hogy Norbi megőrzi nyugalmát és nem hagyja, hogy a csalódottság legyőzze az akaratot. Menni kell, nyomni a gázt és remélni, hogy fék is lesz. Bár ez így elég szarul hangzik, valljuk be őszintén. Ezen a szinten bizonyosan, hiszen ez egy világbajnoki sorozat, nem hétvégi libakergető...