A CTS-nek bizonyítani kell, legalább olyan jónak kell lennie mint a német ellenfelek. A BMW 5-ös szériája, a Mercedes E osztálya és az Audi A6-osa nem kis falat. A most bemutatott harmadik generáció az egy számmal kisebb Cadillac ATS megnyújtott, hátsókerékhajtású platformjára épül. A tervezők biztosan megizzadthattak a feladattal, de az adatok alapján ígéretesnek tűnik az új szedán.
Természetesen nőtt elődjéhez képest, hosszában 12,7 centimétert, így majdnem 5 méter hosszúra nyúlt, miközben tengelytávja is nagyobb lett 3 centiméterrel. A magassága ugyanakkor csökkent, 2,5 centit csíptek le belőle a mérnökök. Markáns vonalakat rajzoltak, ezek végigfutnak az autó teljes hosszán, még az első LED sor is folytatódik a hátsó lámpákban. Míg az autó oldalain lekerekítettebb éles vonalak futnak, addig az orr- és farrész inkább szögletes. Az óriási hűtőrácsra került egy alaposan túlméretezett embléma, jelzés értékkel. Karakteres autó lett, szépek a hosszan felnyúló, függőleges fényszórók.
Az új autó tervezésénél szorosan követték az aktuális divatot. Nagy sláger a súlycsökkentes, főleg a fogyasztás-korlátozó rendelkezések miatt. A Cadillac CTS alapmodellje a kétliteres turbómotorral 90 kilogrammal könnyebb, mint a BMW szintén kétliteres 528i-je. Ez nem kis teljesítmény, még akkor sem, ha méretbeli különbségek lehetnek a két autó között. Ez főleg a felhasznált anyagoknak köszönhető, rengeteg alumíniumot építettek az autóba. A karosszéria felépítése is segített, hogy a méretnövekedés ellenére a tömege 1640 kilogramm legyen.
A motorok között is lesz újdonság: a V6-os biturbós, közvetlen-befecskendezéses blokk 3,6 liter lökettérfogatú. Ebből sikerült 420 lóerőt és 583 Nm nyomatékot kihozni. A nyomaték csúcsértéke már 2500-as fordulattól elérhető, ami kellemesen vezethető karaktert sejttet. Szintén újdonság a nyolcfokozatú automataváltó.
Még két motorváltozat lesz rendelhető, az alapverzió egy kétliteres turbós benzines 272 lóerővel, valamint egy másik 3,6 literes V6-os, turbófeltöltés nélkül, amely 321 lóerős. A két gyengébb változat összkerékhajtással is elérhető lesz, ám ezekhez csak hatos automatát kínál a Cadillac.
A GM tervezői a belső tér minőségében is megpróbálták utolérni a német ellenfeleket, épp ezért minőségi anyagokat használnak, ahol csak lehetett. A fa, bőr és fém felületek ránézésre megfelelnek a kategóriára jellemző elvárásoknak. A vásárlók nyolcféle belsőanyag-kombináció közül válaszhatnak. Az opciós lista nagyon hosszú, találunk rajta önzáró differenciálművet, akár 19 colos felniket és állítható keménységű futóművet is. A gyáriak szerint a biztonság terén is sokat fejlődött a CTS, ütközés-előrejelző rendszer, távolságtartó tempomat, holttérfigyelő, és akár tíz légzsák is vigyázhat az utasok életére. Az unalom elűzéséről egy minden igényt kielégítő központi szórakoztató rendszer gondoskodik.
A jövőbeni tervek között szerepel egy sportverzió bemutatása is. A sportos modell a BMW M modellek mintájára készülne a sebesség megszállottjainak. Amerikában ősszel kezdődik a CTS forgalmazása, az árak egyelőre ismeretlenek. Európában is sikere lehetne az autónak, ha sikerülne kiküszöbölni a vámok és a szállítás miatti esetleges felárat, és készítenének egy erős dízelmotoros változatot is.