Ez lett volna a legolcsóbb autó
Tíz év alatt is hatalmasat fejlődött a kínai autógyártás – itt az élő példa. A Chery Quart Q11 jelzésű modellt 2003 körül kezdték kifejleszteni, bár inkább tűnik harminc évvel ezelőtti konstrukciónak. Pedig kis híja, hogy nem ez lett Kína legolcsóbb népautója.
A mopedautóknál alig nagyobb négyajtóson látszik, hogy a kínai tervezők igyekeztek valami kedveset és célszerűt összehozni, de az elkészült prototípusokon az is látszik, hogy a kidolgozás minősége és a műszaki megoldások színvonala kritikán aluli. A tervezők nyilván arra számítottak, hogy ennyi pénzért ez is eladható lenne – végső soron ugyanaz volt az elképzelésük, mint a Tatának a Nanóval, azaz hogy a szegény tömegeknek adjanak el valamit, ami több időjárás elleni védelmet nyújt, mint egy robogó, de alig drágább annál. A műszaki tartalomról nem tudunk sokat, csupán annyit, hogy apró kéthengeres motor mozgatta a prototípusokat.
A Quart Q11 sorsát végül egy másik típus sikere pecsételte meg: a Daewoo Matiz helyi kópiája, a Chery QQ, amelyet egymillió forintnak megfelelő összegért lehetett kapni, hatalmas sikernek bizonyult Kínában, így az olcsóbb modellre már nem volt igazán szükség.