Hoppá: dögös lett az anglo-ázsiai SUV
Amióta felvásárolták és feltámasztották a kínaiak az MG márkanevet, nehéz hová tenni őket. Gyártanak néhány közepesen jellegtelen autót, Angliában még kapni is lehet közülük egyet, de igazából nem sikerült felkerülniük az autós világ térképére. Ez hamar megváltozhat, ha ezt a tanulmányautót valóban gyártani fogják.
Az MG CS névre keresztelt SUV-koncepció a mostanában egyre népszerűbb, Juke-féle, kisautó-méretű hobbiterepjáró kategóriát támadja. Előző inkarnációjához, a tavaly bemutatott Iconhoz képest óriási változásokon ment át: hasonló méretek mellett egy egészen más autót gyúrtak össze. Az új tanulmány kimondottan modern, sarkos karakter: majdnem olyan látványos, mint a kirobbanóan sikeres, szintén angol Land Rover Evoque. Még ha le is vonjuk belőle a koncepcióautók kötelező látványelemeit, még mindig ütős formának tűnik.
Ha hihetünk a pletykáknak, a CS műszakilag az MG5-össel azonos alapokra épül, 1,5 literes, saját fejlesztésű, 135 lóerős turbómotorral. Összkerékhajtású változat állítólag nem készül belőle.
A CS-t a következő hetekben mutatják be a Sanghaji Autószalonon - a reakcióktól függően akár hamarosan gyártásba is kerülhet. Hogy aztán a szériamodellben mennyi marad meg a tanulmányautóból, és a valóságban mennyire meggyőző lesz, nehéz megjósólni.