A Honda elkezdi behozni a lemaradását dízelmotor-fronton, ha némi fáziskéséssel is: néhány éven belül teljessé válhat a japánok dízelmotor-kínálata.
Sokáig úgy nézett ki, hogy a Honda nem igazán lát fantáziát a dízelmotorokban. A 2000-es években ugyan elkészítették saját 2,2 literes motorjukat, de úgy nézett ki, meg is elégszenek ennyivel. Aztán tavaly elkészült az 1,6 literes i-DETC motor is, amely kategóriájában jelenleg a legerősebbek közé tartozik a maga 120 lóerejével. Ezzel a motorral már a dízel Civic is versenyképes lehet, de a legújabb hírek szerint a Hondánál nem elégszenek meg ennyivel. Már fejlesztenek egy újabb, egész kis hengerűrtartalmú dízelmotort is, elsősorban a Jazz és a Brio típusok számára.
Atsushi Arisaka, a Honda ázsiai modellfejlesztési igazgatója egyelőre annyit árult el, hogy a motor hengerűrtartalma 1 és 1,2 liter közt lesz, de ennél többet egyelőre nem árult el. Egy ilyen motort viszonylag egyszerű lenne kifejleszteni az 1,6 literesből egy henger elhagyásával, bár elképzelhető az is, hogy a Honda ilyen kis méterben is megmarad a négyhengeres elrendezésnél, ami egyenletesebb járást, ám magasabb fejlesztési és gyártási költséget eredményezne.
A kis dízel Európában is népszerűbbé tehetné a Honda Jazzt, de a gyártó számára nyilván fontosabb szempont, hogy egyes nagy ázsiai piacokon – elsősorban Indiában és Dél-Koreában – szintén jelentős a kereslet az ilyen, nagyon takarékos minidízelek iránt, és ezen a téren a konkurencia jelentős előnyben van. A Maruti-Suzuki, a Tata, a Hyundai és a Renault-Nissan is kínál kis dízelmotorokat, így a Hondának is kell egy, ha labdába akar rúgni mellettük.