A legrandább autó egy Lamborghini?
Az Edmunds szerzője, John Pearley Huffman közölt egy listát minden idők száz legrandább autójáról. Meglepetésre nem valamelyik régebbi Ssangyong végzett az élen, hanem a legfrisebb, és egyben legdrágább Lamborghini, a Veneno, amely láthatólag csúnyán kiverte a biztosítékot a szakírónál.
„Minden szupersportkocsi-klisét és a Lamborghini valaha volt összes rossz ötletét erre a túlárazott show-autóra zsúfolták. Ez a legrosszabb dolog Olaszországból a fasizmus óta. Szerencsére csupán három készül, de ez épp hárommal több, mint amennyire szükség volna.” – írja Huffman. Az az érzésünk, a 750 lóerős sportkocsi félelmetes, 3 millió eurós ára is befolyásolta a döntést – ha létezik olyan, hogy szépség-érték arány, abban a Lambónak tényleg nincs esélye – de a fasizmusos megállapítás nyilvánvalóan erős túlzás.
A lista maradéka nagyrészt azért valóban ismert és kevésbé ismert borzalmakból áll: az 5. a Pontiac Aztek, a 6. a Fiat Multipla, a 8. az 1958-as Edsel, a 10. a 2002-es, Bangle-féle 7-es BMW, hogy csak az ismertebbeket említsük az élmezőnyből. Érdekes módon a listába került a Tatra 603-as is, méghozzá a 15. helyre, viszont a listában egyetlen Ssangyongot sem találni – Észak-Amerikában talán nem hallottak még a koreai rémekről, amelyek néhány éve új szabványt állítottak fel az autórandaság terén.
Abszolút lista persze nincs, a mienk nyilván egész máshogy festene, mint az Edmundsé, és egyénenként változik, hogy mit találunk szépnek, vagy épp randának. De az kétségtelen, hogy vannak autók, amelyek erősebben osztják meg az emberek véleményét, mint mások. És ez nem feltétlen válik a hasznukra.