Hakan Samuelsson vezérigazgató véget vetett a találgatásoknak, a Volvo nem száll harcba a német bálnák ellen. Inkább a kis és közepes luxusautók piacára koncentrálnak.
Nemrég a Volvo erőátvitelért felelős alelnöke, Derek Crabb nyilatkozatából megtudtuk, hogy a svéd gyártó a kisebb és takarékosabb motorok fejlesztésére koncentrál, új négyhengeres dízelt és hozzá nyolcsebességes váltót terveztek. Az eddigiek ugyan nem zárták volna ki a nagy Volvókat, de már sejtették, hogy nem V8-as és V12-es limuzinokat szánnak a márka zászlóvivőjének.
Több oka is van, hogy nem lépnek versenyre az S-osztállyal, a 7-essel és az A8-assal: nem illene a Volvo egyre zöldülő arculatába, és a kínai tulaj, a Geely is a kisebb motorok fejlesztését támogatja, mivel azt ők is jobban fel tudnák használni. A márka jelenleg is rendelkezik méreteit tekintve nagy autóval, igaz nem limuzinnal, hanem egy SUV-val, az XC90-nel. Lassan ez is a modellciklusa végére ér, az új XC90-ről pedig már kémfotók is felbukkantak, egy-két évet azonban még várni kell a szériagyártására. Ezzel közös padlólemezre érkezhet majd az S80 utódja is.
Mindenesetre ameddig olyan autókat készít a Volvo, mint a jelenlegi V40, a mendzsmentnek nincs oka aggodalomra. Az eladási számok nőnek, a márka erősödik, és az újítások is ebbe az irányba látszanak lendíteni a márkát.