Meglepetésként ért mindenkit, hogy a Ford visszahozta az életbe az Escort típusjelzést , méghozzá egy leegyszerűsített, Focus alapú négyajtóson. A Sanghajban tanulmányként bemutatott modell azonban egyes források szerint nem csak Kínának készült, igaz, úgy hallani, egyelőre a Fordnál sem döntötték még el, hogy milyen más piacokon forgalmazzák majd.
Egy brit lap egy magas beosztású, de névtelenül nyilatkozó Ford alkalmazottat idézett. „Belső megbeszéléseken már felbukkant a téma. Én személy szerint szívesen látnám az európai kínálatban, hisz egyértelműen lenne hely a piacon egy olcsóbb modellnek”. Egyelőre persze az sem egész biztos, hogy a Ford gyártani fogja az Escortot, hisz egyelőre csak tanulmányként láthattuk, de a Ford egységesítési törekvéseit ismerve szinte biztos, hogy ha lesz szériagyártmány, azt Kínán kívül is gyártják majd. Elméletben az összes olyan üzem alkalmas lehet erre a célra, ahol a Focust is gyártják, hiszen a Ford rugalmas gyártási eljárást alkalmaz, a kérdés inkább az, hogy hol éri meg forgalmazni egy olcsóbb belső riválist.
Ha valóban eljut Európába az új Escort, akkor leginkább Dél-Európában – Spanyolországban, Olaszországban, Görögországban – illetve Kelet- és Közép-Európában lehet esélye a sikerre. Ahogy a Renault Fluance példája mutatja, ebben a kategóriában is jelentős a kereslet az olcsóbb négyajtósok iránt – a kérdés inkább az, hogy a Fordnál hajlandók-e megkockáztatni, hogy az Escorttal gyengítsék a Focus pozícióit.