Jövőre érkezik a Mazda világszerte sikeres roadsterének, az MX-5-nek a következő generációja. A japán gyártó nem egyedül fogott bele az új kétüléses sportkocsi tervezésébe, hanem az Alfa Romeoval karöltve, az olaszoknál ez lesz az új Spider. A motorválaszték a két autónál különböző lesz, mindkét gyártó saját motorjait építi be.
Az Alfa várhatóan az egynégyes, vagy a 4C-be tervezett, 1750 köbcentis, benzines turbómotorját fogja beépíteni a Spiderbe, de az MX-5 esetében azt rebesgetik, hogy dízel motort is lehet majd választani. Technikai akadálya nem lenne, sőt, ha belegondolunk logikus lépés lenne a gyártótól. Az elmúlt években rengeteg pénzt öltek a Mazdánál az új SkyActive motorok kifejlesztésébe, hisznek benne, hogy ez a járható út a jövőben. Egy ilyen egyhatos, 130 lóerő körüli motor beszerelése nem kívánna újabb komoly, nagy összeget felemésztő fejlesztéseket. Hatsebességes kézi váltóval a tervek szerint változatlan méretű, ám csak 800 kg-os karosszériát minden bizonnyal könnyedén és sportosan mozgatná a nyomatékos dízel, alacsony károsanyag kibocsátás mellett.
Hogy szentségtörés, vagy szükséges lépés a jövőbe, majd kiderül, de úgy tűnik a sportos autók piacán egyre több a dízel. A német prémiummárkák autóit szinte kivétel nélkül lehet dízelként is rendelni, ami a legtöbb esetben hasonló teljesítményű, mint a benzines kivitelek.