M-es BMW három hengerrel?
Maga az M GmbH elnöke, Friedrich Nitschke beszélt róla, hogy cége már dolgozik az első háromhengeres M motoron. Természetesen félelmetesen erős lesz a motor – fajlagos teljesítménye állítólag meghaladja a 200 lóerő/litert is – csak az a kérdés, mit kezdenek majd a varrógép-hanggal.
Nitschke szerint a háromhengeres, 1,5 literes blokkból több mint 310 lóerőt tudnak kihozni, valamivel többet, mint amennyit az épp kétszer ekkora, háromliteres hathengeres ad le a BMW nagyszériás modelljeiben. Hogy pontosan mibe is szánják, az persze nem derült ki, de a teljesítménye alapján egy ilyen gép akár az 1-es sorozat M változatába is passzolna. Nem tudni, a nagy literteljesítményt hogyan tudják elérni, de azon sem csodálkoznánk, ha a kis háromhengeresre több feltöltőt is aggatnának – végülis egy M modell árába beleférnek a komplikáltabb műszaki megoldások is.
Egy ilyen kis motor létezésének persze csak egy oka lehet: hogy átverjék vele a hatóságokat. A szén-dioxid-kibocsátási flottaátlag-rendelkezések miatt alacsony fordulatszámon, ahol a fogyasztást mérik, egy ilyen motor akár 4-5 liter benzinnel is elketyeghet száz kilométeren. Ahol a 310 lóerő előjön, ott persze messze nem ilyen takarékos a motor – egyszerűen nem lehet az – de ezzel a kétarcúsággal lehet elérni, hogy a BMW sportos modelljei továbbra is elérhetők maradjanak, ésszerűnek tűnő áron.