Dagad a Volkswagen DSG-botránya
A Volkswagen Kínában már márciusban kénytelen volt egy 384 ezer autót érintő visszahívást elrendelni, de most már Japánra is kiterjesztették az akciót. A szigetországban ugyan csupán 91 ezer autót kell berendelni a szervizekbe, de a történet így is elég kínos a németek számára.
A gyáriak egyelőre nem árulták el, hogy pontosan mi a probléma gyökere – úgy tűnik, Ázsiában erre nem kötelezi őket jogszabály – így csak abból indulhatunk ki, amit a cég szóvivője mondott tegnap a sajtónak. „A forró és nedves klíma a közlekedési káosszal együtt nem egyeztethető össze a DSG működésével.” – szól a magyarázat. Egyes feltételezések szerint a DSG valamelyik alkatrészének hatékonyabb hűtésre lenne szüksége, mint amit az ázsiai körülmények közt megkap, de hogy az elektronika, a fogaskerekeket kapcsoló szervó-egységek vagy esetleg valamelyik másik elem túlhevülése okozza a váltók működésképtelenné válását, azt nem tudni.
A Volkswagen épp tíz éve vezette be a dupla kuplungos váltót sorozatgyártású modelljeibe, és azóta számos változatát alkalmazzák különböző méretű és árfekvésű modelljükben. Úgy néz ki, a problémát Kínában és Japánban egyaránt a keresztben beépített motorhoz tervezett, legegyszerűbb változatnál tapasztalták, ami azért kellemetlen, mert világszerte ebből található a legtöbb a különféle Audi, Seat, Skoda és Volkswagen típusokban. Egyelőre nem tudni, hogy Európában vagy Amerikában szükség lesz-e hasonló akcióra, bár ezeken a piacokon is előfordulnak zsúfolt forgamú, forró klímájú környékek, ahol a hiba szintén jelentkezhet.