Elfogytak a számok, így az új Peugeot is a 308-as típusjelzést kapta. Pedig az utolsó csavarig új, és egész más stílusú, mint az elődje volt.
Ismerve a Peugeot új stílusát, amelyet a 208-ason és az 508-ason már láthattunk, sejthető volt, hogy a 308-as utódja is hasonló átalakuláson megy keresztül. Nem is okoztak csalódást: az új modellen nyoma sincs a korábbi hatásvadász stílusnak, sőt, a tervezők már-már a másik véglet határait feszegetik. Golf-szerűen egyszerű, csaknem unalmas lett a forma – úgy néz ki, a franciák más trükkökkel szeretnék becsábítani a vásárlókat.
Nem csak a formából maradt ki a kalandvágy, de a névadásból is. Mivel 309-es már volt, és még nem pusztult ki, a 301-es jelzést pedig elhasználták az olcsó szedánjukra, így a hagyománnyal szakítva megmaradnak a 308-as jelzésnél. Igazából indokolt is, hiszen a többi modellsorozat is a 8-as generációnál tart, így a kompakt Peugeot sem lóg majd ki a sorból.
Mindezek ellenére az új 308-as egyértelmű előrelépés az elődjéhez képest. Már a vadonatúj EMP2-es padlólemezre épül, amelyet hatékonyabbnak terveztek az elődjénél. Az új modell 4,25 méteres hosszával és 1,46 méteres magasságával valamivel kisebb, mint az elődje, viszont a 470 literes csomagtartó-térfogat azt jelzi, hogy belülről tágasabb. Emellett az autó 140 kilogrammal könnyebb is lett, a motort pedig mélyebben helyezték el a karosszériában. Így, amellett, hogy ugyanazzal a motorral takarékosabb lehet az autó – a szén-dioxid-kibocsátás korlátozása miatt ez volt a Peugeot elsődleges célja – mellékhatásként elképzelhető, hogy vezetni is jobb lesz a típust.
A másik terület, ahol egyértelmű fejlődést ígér a Peugeot, a belső tér minősége. Minőségi anyagokat, ugyanakkor egyszerűbb és logikusabb felépítést ígérnek. Itt is alkalmazzák a 508-asból ismert vetített műszeregységet, a kezelőszervek egy jelentős részét pedig egy 9,7 hüvelykes érintőképernyővel váltják ki.
A motorválaszték a már ismert három- és négyhengeresekből áll majd. Az 1,2 literes, 82 lóerős háromhengeressel indul a benzinesek sora, a csúcsmodellekbe pedig a BMW-féle 1,6 literes különféle változatai kerülnek. A még népszerűbbnek ígérkező dízelváltozatokba egyelőre az 1,6 és 2 literes HDi motorokat építenek majd.
Egyelőre számos részlet ismeretlen, de a Peugeot-nak nincs is miért sietnie, hisz az élő bemutatót csak ősszel tartják a Frankfurti Autószalonon – most csak egy kis előzetest tettek közzé, talán hogy aki Peugeot helyett más gyártmányt vásárolna, meggondolhassa magát.