A legdurvább rendszámos gép?
Jon Olsson profi sí-versenyző tavaly határozta el, hogy saját autójával indulna a Gumball 3000 elnevezésű európai túraversenyen, amely legalább részben durva közúti száguldozás, afféle féllegális ágyugolyó-futam utánzat. Így szövetkezett a Koenigsegg egykori főmérnökével, és átépítettek egy amúgy is villámgyors Ultima GTR-t a legkorszerűbb aerodinamikai elvek alapján.
A felületes szemlélő akár az Audi legújabb Le Mans-i versenygépének is nézhetné a Rebellion R2K-t, és arról is csak a szélvédő formája árulkodik, hogy nem valamelyik sportkocsi-versenyre épített karbonszálas csoda rendszámos változatát látjuk. Az Ultimából ugyanis szinte csak az acél csőváz és a V8-as Chevrolet motor maradt, a burkolatot teljesen lecserélték. Arról egyelőre hallgatnak, hogy az autó mire képes – a váz az Ultima szerint simán alkalmas akár ezer lóerős motor beépítésére is – de az a képek és a videó alapján is egyértelmű, hogy az egyedi sportkocsi sokkal többet tud, mint ami az utcán kiautózható belőle.
A Gumball 3000 lényege elsősorban persze nem az illegális sebességtúllépés, sokkal fontosabb a verseny társadalmi esemény jellege. Minden évben hírességek tucatjai vesznek részt a futamon, és itt egy egyszerű Lamborghini vagy Ferrari már nem elég a figyelem felkeltéséhez. A Rebellion ráadásul nem az egyetlen egyedi építésű gép a mezőnyben: egyebek közt rajthoz áll majd az újabb Batman filmek Batmobile-jának egy utánzata is, szokatlan módon ezüst festéssel.
A 4500 kilométeres verseny az idén Koppenhágából indul, majd Stokholmon, Helsinkin, Szentpéterváron, Tallinon, Rigán, Varsón és Bécsen át Monacóba érkezik. Az idén is tucatnyi híresség indul majd, köztük Kimi Raikkönen F1-es világbajnok, Xzibit, Talal M. A. Al-Faisal Al-Saud herceg Szaud-Arábiából, illetve mindenki kedvence, David Hasselhoff.