Tovább durvul az M5-ös
Az aktuális BMW M5-ös nem túl régóta – 2011 novemberétől – van piacon, de a bajor gyártó most úgy döntött, az ötös sorozat többi tagjához hasonlóan az M-es modellt is felfrissíti. A változások közül legizgalmasabbnak a gyári versenycsomag, a Competition Package ígérkezik.
Ezzel a 4,4 literes V8-as teljesítményét 582 lóerőre növelték, így erősebb lett az 560 lovas Audi RS6-osnál, és közelebb került az 585 lovas Mercedes-Benz E63 AMG-hez is. Duplakuplungos M-DCT váltójával 4,3 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/h-s sprintet – egy tizeddel gyorsabb az alapmodelltől, igaz, az E63 AMG 3,6-es eredményétől elmarad.
A Competition Package-től azonban nemcsak erősebb és gyorsabb, hanem könnyebben kezelhető is lett az M5: az átdolgozott futóművel 10 millimétert ültettek rajta, lejjebb került a súlypont is, így a remények szerint az eddigieknél is jobb kanyarstabilitást értek el, a menetstabilizátort pedig sportosabbra programozták.
Külsőre túl nagy változások nincsenek, picit átrajzolták a hűtőrácsot, új, húszcolos felniket és fekete kipufogóvégeket kapott az autó. A felfrissített M5-ös idén nyáron kerül a kereskedésekbe, áráról egyelőre nem adott ki pontos információt a gyártó.
Nézzen ön is M5-össel huligánkodó Karottát: