Mégiscsak lesz BMW egyterű
A BMW vezetősége sokáig hajtogatta, hogy a márka sportos arculatához nem illene egy buszlimuzin. Sikeresen ki is hagyták a 2000-es évek elejének egyterű-divatját, majd összekalapálták az 5-ös GT-t, amit kifejezetten családos használatra terveztek. Nem lett belőle sláger, és az az érzésünk, hogy többet ártott a márkaarculatnak, mintha csinálnak egy tisztességes hétüléses furgont, vesékkel. Úgy néz ki, tanultak a leckéből: azt kell adni, amit a vásárló kér.
Erre utal legalábbis a kémfotókon látható gép, az 1-es GT. Ez jó eséllyel már a fronthajtású 1-es sorozathoz tartozik majd – az arányai legalábbis erre engednek következtetni – és kétségtelenül egyterű-forma. Ha igazak a hírek, végül a Mercedes B osztály megjelenése adta meg a végső lökést: a BMW akart egy hasonlóan tágas modellt, amely akár hét személy szállítására is alkalmas. Nincs ezzel semmi baj, különösen akkor, amikor a bajorok más hagyományokat is sorra döntenek romba. Ebben a modellben is felbukkan például az új 1,5 literes benzines turbómotor, a cég első személyautókba szánt háromhengerese.
AAzt pontosan még nem tudni, hogy a BMW mikor készül el a típussal, de a közúti tesztelés ténye önmagában is azt jelzi, hogy két éven belül számíthatunk a bemutatóra. Azon persze nem csodálkoznánk, ha a BMW óvatos volna, és mutatna egy-két tanulmányautót, hogy felmérje a közönség várható reakcióját, mielőtt belefogna a gyártásba.