Ahogy sok más autógyár, az Audi is túlbecsülte a műszaki fejlődés ütemét, így hiába dolgoztak az R8 e-tron elektromos sportkocsin, hiába építettek belőle tíztagú tesztflottát, a gyártás elmarad.
Évekkel ezelőtt az Audi beígérte, hogy az R8-asból készít egy elektromos változatot, amelyet bárki meg is vásárolhat. Már akkor is sejteni lehetett, hogy az autó nem lesz olcsó, de most úgy néz ki, gyakorlatilag megfizethetetlen lenne. Pedig a négy villanymotorral hajtott autó gyakorlatilag készen van, csakhogy a tervezéskor az Audi azzal számolt, hogy sokkal gyorsabb ütemben csökken a Li-ion akkumulátorok ára, illetve nő a fajlagos kapacitásuk. Az autó egyébként közel úgy gyorsul a nehéz akkucsomag ellenére is, mint a benzines változat – 4,2 másodperc alatt érheti el a százas tempót – de a végsebessége csupán 200 km/h a villanymotorok maximális fordulatszáma miatt. Optimális körülmények között 215 kilométert tehet meg egy feltöltéssel, de ha a képességeinek megfelelően hajtják, ennél nyilván sokkal hamarabb leszívja az akkumulátort.
Az Audi szóvivője szerint az R8 e-tront ugyan nem érné meg gyártani, de a tapasztalat, amit a fejlesztéssel szerzett az Audi, még jól jöhet, ha később elektromos, vagy hibrid hajtású modellekkel kell bővíteni a választékot.