Nem lesz városi Dacia
Azután, hogy rövid időn belül öttagúvá bővítették a Dacia kínálatát, úgy néz ki, a folyamat nem folytatódik, akkor sem, ha logikus volna. Korábban szó volt róla, hogy a Dacia is készítene a Renault Twingóhoz hasonló méretű, de inkább a Suzuki Alto és a Chevrolet Spark piaci pozícióira pályázó kiskocsit, de most maga a Renault ügyvezetője, Carlos Tavares cáfolta meg az állítást.
A hivatalos magyarázat szerint túl sok modell indokolatlanul megnövelné a márka marketing-költségeit. „Amit el szeretnénk kerülni, az a túl sok autó” – mondta Tavares. Ugyanakkor valószínű, hogy más okai is vannak a döntésnek – például az, hogy nem volna hozzá megfelelő műszaki alap. A kifutó Twingo ugyanis a Clio II platformjára épült, amelynek a gyártását épp most kezdik teljesen leállítani. A következő Twingo viszont a Smarttal közösen fejlesztett farmotoros padlólemezre épül majd, amely alighanem túl drága a Dacia számára, hisz egy kisebb autónak olcsóbbnak kellene lennie a Sanderónál is. Ugyanezért nem érdemes a jelenlegi Daciák műszaki alapjait módosítani: már a fejlesztés maga elvinné a lehetséges haszon egy jelentős részét.
A Dacia a gyorsan szűkülő piacon elképesztően sikeresnek tűnik: január és április között 18%-kal adtak el több autót, mint tavaly, miközben a teljes piac 7%-ot zsugorodott ugyanebben az időszakban. A siker azonban épp a költség-optimalizálásnak köszönhető: így a Dacia még mindig messze a legjobb ár-érték arányú, és abszolút értékben is igen olcsó autókat kínálhat.