Búcsúzik a Volvo C30
A Volvo még a Ford irányítása alatt döntött úgy, hogy egy kompakt modellel bővíti a választékát. A C30-as 2006-ra készült el, és elég jól indult a karrierje, de az utolsó években érezhetően csökkentek az eladások – nem véletlen döntött úgy a Volvo vezetése, hogy egy ötajtóst készít a háromajtós helyett.
A C30-as az utolsó azok közül a Volvók közül, amelyet még együtt tervezett a Volvo, a Ford és a Mazda. A típus az S40-eshez és a V50-eshez hasonlóan a Ford P1-es padlólemezére épül, amelyet eredetileg a Focushoz terveztek. A cél az volt, hogy a testvérmodelleknél városban használhatóbb, rövidebb járművet készítsenek, így lett a C30 háromajtós. Az első teljes évében több mint 40 ezer példány kelt el, de innen már csak csökkentek az eladások – tavaly már húszezer sem kelt el. Időközben ráadásul nagyon megváltozott a helyzet a Volvónál: a Ford túladott a cégen, amely most egyedül próbál boldogulni. Így a C30 helyére egy ötajtós modell lép, a V40-es, amely azonban nem csak a háromajtóst váltja, de az S40 szedánt és a V50 kombit is.
Most végleg búcsúzik C30-as, a helyét a Volvo Ghentben működő gyárában már átvette a V40, amelytől a svéd gyártó az eladások érezhető növekedését várja.