A Honda láthatóan kezd magára találni a 2008-as válság utáni különös, dermedt állapotból. Európában is jönnek az újdonságok – az 1,6 literes dízelmotor és a Civic formás kombi-változata – de nem csak mifelénk próbál erősíteni a japán márka. Kínában például vadonatúj típus érkezik a hónap végén: a Cridert kifejezetten az ottani vásárlók igényeire szabták.
Talán ennek köszönhető, hogy az autó stílusa is teljesen más, mint amit a Hondától megszoktunk. A karvastagságú krómok, a nyakló nélkül használt LED-ek a lámpákban és a konvex és konkáv élek váltakozása az autó oldalán európai szemmel nézve túlzásnak tűnik, de elképzelhető, hogy Kínában épp ez a fazon lesz a nyerő. Pedig a kontúrban felismerni a Civic szedán egyszerű és célszerű vonalvezetését, bár az autó a kompakt szedánnál vagy húsz centivel hosszabb.
Az elejétől a végéig 4,65 méteres, 2,65 méternyi tengelytávval, 1,75 méteres szélességgel és 1,505 méteres magassággal, ami tágas belső teret ígér. Erre persze szükség is van, hisz Kínában a konkurencia is nyújtott tengelytávú modellekkel operál: a Crider a Citroen C4L-lel, a Ford Escorttal és a VW Sagitarral kell, hogy versenyre keljen. A típus egyelőre egyetlen motorral lesz kapható, az Európában is kínált 1,8 literes, 140 lóerős négyhengeres benzinessel, bár úgy hallani, később lesz kétliteres változat is.
A Honda Crider nem lesz olcsó, különösen a kínai jövedelmi viszonyokhoz képest: 130 ezer jüanos alapára átszámítva 4,75 millió forintnak felel meg, míg a csúcsváltozatért 160 ezer jüant (úgy 5,85 millió forintot) kérnek el. Nem kizárt, hogy a Honda később más piacokon is beveti a típust, de erre vonatkozóan még nem nyilatkozott a cég.