Megjött végre a négyes BMW. A hármas alapjaira épült kétajtós kupé laposabb formával és hosszú orral hozza a megcélzott sportos irányvonalat. Már az árát is tudni.
A négyest márciusban már leplezetlenül vitte utcára a BMW, a gyári galéria azonban mindent megmutat az autóról. A hármastól 50 milliméterrel hosszabb tengelytávval és 29 milliméterrel hosszabb kasznival bíró kétajtós sokat szélesedett az alaphoz képest, s ezzel együtt a forma laposra nyúlt. A 16 milliméterrel alacsonyabb négyes a mélyebbre süllyesztett karosszériával 500 milliméter alá csökkente tömegközéppont-magasságát, ami a legalacsonyabb érték a BMW kínálatában.
Bár az összkép alapján tagadhatatlan a rokonság a hármassal, a részletek igazolják a sportos törekvéseket. Az olyan megoldások, mint a hátratolt utascella, a hosszú motorháztető vagy az „Air Brether” motívum a kerékjáratok mögött – ami a sárvédők közelében csökkenti a légellenállást – mind egyedivé teszik a kétajtóst.
Az utastér az alapkivitel mellett három felszeretségi kombinációval – Sport Line, Modern Line, Luxury Line – választható. Belül a hármastól hozott, vezető központú műszerfal már ismerős, így inkább az anyagminőség változása és a dizájnmegoldások miatt lett más az utastér hangulata.
A négyes piaci bevezetése egy soros hathengeres benzinessel (435i Coupé), egy soros négyhengeres benzinessel (428i Coupé) és egy négyhengeres dízellel (420d Coupé) kezdődik. A két benzines xDrive összkerékhajtással is kapható lesz. Az alapkivitelhez mindegyik motorral hatsebességes manuális váltó jár, és a nyolcfokozatú sport-automata opcionális.
A motorkínálat teljesítménye 184 és 306 lóerő között mozog, de talán már csak egy évet kell várnia annak, aki ennél többre vágyik: a jövőre érkezhet az M4, 450 lóerő körüli teljesítménnyel.
A sportos kétajtósnak már van hazai ára: a 420d már bruttó 11,5 millióért kapható lesz, míg a legdrágább négyes, a 435i xDrive 15,2 millióról indul.