Drasztikusan lefogyhat a 7-es BMW
Noha érkezésére még minimum két évet kell várni, a BMW-nek már csak kevés titkolni valója maradt az új hetesről. A 2015 végére ígért hetedik generációs 7-es sorozatról most éppen az derült ki, hogy könnyebb lesz, mint kisebb márkatársa, a jelenlegi ötös.
A jelenleg kapható legkönnyebb hetes, a 740i tömege kicsit több mint 1,9 tonna, míg a piacon lévő ötösé valamivel 1700 kilogramm alatt van. Eszerint a 2015-re megújuló limuzin minimum kétszáz kilogrammal lenne könnyebb a most futó generációnál. A méretbeli különbségek ismeretében egyértelmű, hogy a drasztikus fogyás mögött technikai újítás áll.
Hogy a hír nem csupán autóipari pletyka azt igazolja, hogy maga Herbert Diess fejlesztési vezető beszélt a fogyás hátteréről. Elmondása szerint a nagy szilárdságú acél, alumínium és szénszálas műanyag jól összehangolt együttes felhasználásának köszönhetően szabadul meg az autó a kilóktól. Ez adja majd a súlycsökkenés javát, de a két mázsának egy része az 5-10 centiméteres faragással együtt tűnik majd el, ami nem csak hosszt, de a magasságot is érinti majd.
Az egyszeri autóvásárlót nem foglalkoztatja a károsanyag-kibocsátási értékek drasztkus javulása, pedig a fogyasztáscsökkenéssel együtt ezt is a könnyebb kaszni javára lesz írható, s így a BMW valamelyest elégtételt vehet az új S osztályon e téren.