Idén márciusban árulta el a Renault vezérigazgatója, Carlos Tavares, hogy egyelőre kénytelenek jegelni a Mercedes-alapokon nyugvó luxus-Renault-val kapcsolatos terveket, ám az Initiale Paris prémiummárka bevezetéséről nem mondtak le.
A Renault sikereinek egyik legfőbb forrása jelenleg a Dacia, melynek olcsó autóiból évről évre többet adnak el, de a franciák már az Alpine feltámasztásán is munkálkodnak egy ideje – ezzel a sportos vonalat erősítve. Az Initiale Paris a Citroën DS-sorozat mintájára a tömegmodellek luxusváltozatát kínálná. Az első két autó, melyet prémiummá faragnának, a Clio és az Espace lehet.
Tavares most azt is elmondta, hogy az új prémiummárka felépítése igen hosszú folyamat lehet, akár 25 év is eltelhet, míg igazán sikeressé válnak. A vezérigazgató úgy érzi, Ázsiában kedvezőbb lenne a francia luxus fogadtatása, mint Európában - így nem véletlen, hogy Kínában és Koreában indítanák meg az Initiale Paris emblémájával ellátott modellek forgalmazását. Sőt, akár az új Alpine-ból is Ázsia kaphatja meg az első példányokat.