A Telefonica Digital előrejelzései szerint 2020-ra az összes eladott új autó kilencven százalékában alapfelszereltség lehet az internetkapcsolat – legalábbis az Egyesült Államokban. A telekommunikációs cég szerint az autógyártók ezzel is a fiatalok felé próbálnak majd nyitni.
A Telefonica várakozásai szerint a technológia fejlődésével, és az autók felszereltségének folyamatos bővülésével az új autók átadási ideje is jelentősen növekszik majd, hiszen az értékesítőknek tovább tart tájékoztatni a vevőt az extrák által nyújtott szolgáltatásokról, az elérhető funkciókról. A Fordnál például már most két órát vesz igénybe a MyFord Touch információs és szórakoztató rendszer ismertetése.
A vállalatnál ráadásul úgy vélik, hogy az internet az autóknál nemcsak rendelhető extra lesz, hanem kötelező alapfelszereltség. A rendszer folyamatosan vizsgálhatja majd az autó állapotát, hiba esetén pedig a tulajdonost és a szervizt is azonnal tudja értesíteni – így az autósok és a márkaszervizek közti kapcsolat is folyamatosabb lehet.