Hosszabbít a Forddal az Aston Martin
Bár az Aston Martint jó pénzért eladta a Ford, a kis sportkocsigyártó messze nem olyan független, mint a külső szemlélők gondolhatják. Az Aston Martin termelése ugyanis nagyban a Fordon múlik – például az összes motort Kölnből vásárolják, ahol külön gyártósort tartanak fenn a sportkocsi-motorok összeszerelésére.
Korábban szó volt róla, hogy ezt a köldökzsinórt elvágná az Aston Martin, és áttérne az AMG motorjainak használatára, de úgy hallani, ezt a lépést egyelőre nem teszik meg. A Forddal kötött szerződést ugyanis, amely jövőre járt volna le, további öt évre meghosszabbították. Ez annyit jelent, hogy egyelőre maradnak a régi motorok, és valószínű, hogy ezeket tovább is fejlesztik majd, legalább annyira, hogy legalább a 2014 őszén kötelezővé váló Euro6 károsanyag-kibocsátási szabványnak megfeleljenek.
Az Aston Martin meglehetősen törékeny helyzetben van jelenleg: az eladásokból aligha futja nagy fejlesztésekre, így lényegében azokra a műszaki megoldásokra építhet a cég, amelyet még a Ford pénzéből fejlesztettek ki. A cég egyetlen szerencséje, hogy a VH jelzésű szabvány platform igen széles határok között, és igen olcsón módosítható, így akár további tíz évet is kihúzhatnak vele, mire elkerülhetetlenné válik a leváltása. A motorfejlesztés viszont még a Forddal kötött megállapodás meghosszabbítása után is probléma lehet, hisz jelentős befektetés nélkül nehéz lesz versenyben maradni a Ferrarival, a Lamborghinivel, a Porscével, a McLarennel és a többi hi-tech sportkocsigyártó céggel.
Egyes feltételezések szerint a Ford-gyártotta V8-asok és V12-esek élettartamát a Bosch-tól vásárolt hibrid rendszerrel tolhatják ki akár az évtized végéig.