A Mini formatervezőinek nincs túl nagy mozgásterük, hisz ugyanazt a karaktert kell hoznia minden generációnak. A vaskos tető és a rejtett tetőoszlopok, a kerek fényszórók, a krómkeretek és a lefelé görbülő hűtőmaszk marad, akár tetszik, akár nem. Legfeljebb a részletekkel és az arányokkal játszhatnak egy kicsit. A műszaki fejlesztéseket viszont semmi nem akadályozza.
A harmadik generációt az első leplezetlen fotók tanúsága szerint azért meg lehet majd különböztetni az elődtől, ha nagyon odafigyelünk. A hűtőmaszk krómkerete nagyobb lesz, belenyúlik a lökhárítóba is, a fényszórókat pedig méginkább elfektetik, és szabályosabb ellipszis-formájúak lesznek, mint korábban. A hátsó lámpák is nagyobbnak tűnnek, mint korábban. Az arányokat egyelőre nehéz feltérképezni, mivel a teleobjektívvel készült képek erősen torzítanak, de az az érzésünk, helykínálatban nem lesz sokkal erősebb a típus. Nem is lenne célszerű, hisz egyébként hogy adnák el a tágasabb változatokat.
A modellváltás igazi jelentőssége persze a teljes műszaki átalakulás: az új típust a BMW UKL1 jelzésű padlólemezére építik, amelyre legalább 11 féle Mini és 12 féle BMW épül majd. Az új, könnyen változtatható méretű platform miatt kell megnyújtani a Mini tengelytávját, ami mellékhatásként az autó stabilitásának is jót tehet. Úgy hallani, az új Mini legtöbb változatába 1,5 literes, háromhengeres motorok kerülnek majd – ugyanazok, amelyeket a BMW is használni fog az 1-es és 3-as sorozatok olcsó változataiban.
Ez nem jelent teljesítmény-csökkenést – a legerősebb háromhengeres teljesítménye legalább 180 lóerő lesz – viszont azt nem tudni, hogy ront-e az autók működési kultúráján. Ez a lépés elsősorban a gyártó szempontjából fontos, hisz a háromhengeresben ugyanazt a szabvány-hengert használják, amelyet a 2 literes négyhengeresben és a 3 literes hathengeresben is, így végső soron jelentősen csökkenthetik a gyártási költségeket.
Ha minden igaz, a BMW-nél odafigyeltek a Mini belső terének anyagminőségét kritizáló hangokra, így a harmadik generációba igényesebb anyagok kerülhetnek. Ezzel pedig a Mini eddigi legnagyobb gyengeségétől is megszabadulhatnak.
Úgy tudjuk, a Mini harmadik generációját az év legvégén mutatják majd be hivatalosan, a gyártás pedig csak jövőre indul, de ezzel csak az első lépést teszik meg a teljes választék megújításának irányába. Az UKL1 padlólemeznek köszönhetően a harmadik generáció további változatai sokkal gyorsabban érkezhetnek, mint korábban, azaz két-három éven belül a teljes választék megújulhat.