Se szélvédő, se ajtók, se ismert név. Nem lesz könnyű dolga a Vühl 05-nek az utcai használatra korlátozottan alkalmas pályaautók között.
A mexikói vállalkozást két testvér gründolta, akik apjuk versenyzői és autóépítői múltját vinnék tovább. Első - és talán egyetlen - autójuk a Vühl 05, amelyet a közelgő goodwoodi Festival of Speeden mutatnak be a közönségnek, de egy szűk körű londoni lepelrántásra már szerdán összehívtak pár hírességet, köztük Sir Stirling Mosst. Egyúttal kiszórták a netre az új sportkocsi adatait, és egy látványos fotósorozatot is.
A KTM X-Bow, az Ariel Atom, illetve a Radical kompromisszummentes modelljei közé furakodó Vühl 05 adatai alapján ígéretesnek tűnik: a Ford Focus ST 289 lóerős, kétliteres, turbós Ecoboost motorját szerelték a hátsó tengely elé keresztben, egy hatsebességes kézi váltó mellé. A kasztni egy ragasztott alumínium monocoque-ra épül, hasonlóan a Lotus Elise-hez, de annál háromszor merevebbnek mondják. Mivel a súlya szárazon mindössze 695 kiló, hihetőnek tűnik a szédületes, 3,7 másodperces százas gyorsulás, a 245 km/h-s végsebesség szintén, bár utóbbi egy ilyen jellegű koncepciónál kevésbé érdekes.
A Vühl 05-öt egyértelműen pályahasználatra találták ki, nem hétvégi fagyizós kocsinak. Körbe kettős keresztlengőkaros futóművével, elöl 310 mm-es, négydugattyús, hátul 280-as fékeivel, közvetlen áttételű kormányával minden adottsága meg is van ahhoz, hogy ütőképes legyen pályanapokon, egyedül az Ecoboost motor karaktere tűnik kissé langyosnak.
Mind az Ariel, mind a Radical bebizonyította már a közelmúltban, hogy nulláról indulva is lehet hírnevet szerezni ebben a ligában, ahol másodlagos a presztízs. Mivel egyelőre évi ötven darab gyártására rendezkedtek be, nem tűnik teljesen irreálisnak a cél, főleg, hogy az USA-ban és Angliában kezdik meg a forgalmazást. Egyedül az ár tűnik húzósnak: átszámítva közel húszmillió forintért már Porsche Boxster S-t is lehet kapni.