Jövőre indul a konnektoros F-1
2014 szeptemberében startol a Forma-1 elektromos autóknak szánt változata, melyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) rendez. Istállónként két pilóta és négy autó várja a következő szezont. A gépek 3 másodperc alatt gyorsulnak százra, végsebességük 220 km/óra körül lesz.
A Forma-1-gyel ellentétben itt egy futam alatt egy pilóta két autót használ, erre az elektromos autók korlátozott hatótávolsága miatt van szükség. Egy feltöltés körülbelül 25 percnyi néma száguldást biztosít, de a pilótáknak 100 méteres síkfutásban sem árt remekelniük, ugyanis ezt is teljesíteniük kell a feltöltött autó megkaparintásához. A nagydíjakra egy napot szánnak, az időmérő edzést napközben, a versenyt este rendezik majd. A tervezett tíz csapatból még csak kettő nevezett be hivatalosan, az angol Drayson és a China Racing, de hamarosan bejelenthetik egy európai, két amerikai, egy indiai és egy japán csapat ringbe szállását is. A szervezők futamonként 30 ezer nézőre számítanak.
Eredetileg egyetlen gyártó, a Dallara szállította volna az autókat, de Bluebird bejelentette, hogy ők is gyártanak majd kocsikat a 2014-es szezonra. A közelmúltban aláírt megállapodás alapján a Renault lesz a technikai partner, aki a Spark Racing Technologyval együttműködve megalkotta az SRT 01E nevű tanulmányt. Ezzel azt szerették volna illusztrálni, hogy hogyan fognak kinézni az elektromos versenyautók.
Rio de Janeiro, Los Angeles, Róma, London, Peking, Miami, Putrajaya, Bangkok És Buenos Aires után Berlint is beválasztották a helyszínek közé. Alejandro Agag, a Forma-E ügyvezető igazgatója szerint elsősorban azért, mert az elektromos autók használatát tekintve a német főváros élen jár 1200 ilyen autóval és 220 töltőállomással. Azt is elárulta, csendes forradalomnak tartja a Forma-E-t, de nem tekinti a Forma-1 ellenfelének. A menetrendet szeptemberben véglegesíti a Motorsport Világtanács (WMSC).