Januárban készült el az első, kizárólag Magyarországon gyártott CLA, de a Mercedes Mexikóba költöztetné a következő generáció gyártósorát.Az új CLA valószínűleg már a mexikói Nissan-gyárban készül majd, a két cég együttműködésében.
Végleges megállapodás még nem született, de Dieter Zetsche, a Daimler elnöke a napokban egy sajtóeseményen azt nyilatkozta, a jövő év elején eldőlhet a kérdés. Azt is elmondta, hogy ezzel szorosabb együttműködésbe kezdhetnek a Nissannal, mert a CLA alapjaira megépíthetik saját luxusmárkájuk, az Infiniti új modelljét.
A CLA gyártósorát teljes egészében áthelyezhetik Kecskemétről; előreláthatólag 2018-ban kezdik meg a CLA gyártását a már meglévő aguascalientesi Nissan-üzemben, ahol jelenleg 3000 ember dolgozik. Az elképzelés az, hogy az Észak-Amerikának szánt modelleknél csökkentsék a gyártási költségeket, és kevésbé függjenek az ingadozó árfolyamoktól. Elhelyezkedése miatt Mexikó tökéletes választás – mondta Zetsche. Ez a lépés komoly pénzügyi előnyökkel járna, mert kevesebb kiadást jelent, mintha a Mercedes saját gyárat építene a területen. Arról egyelőre nincs információnk, hogy ez esetben a kecskeméti gyár a B osztály mellett mit gyártana.
Észak-Amerika mellett Kína is jelentős piac, ezért a Mercedes egy hosszított tengelytávú CLA-n is dolgozik. A hosszabb szedán ázsiai gyártása 2015-ben kezdődik majd, addig az Európában készülő normál tengelytávút exportálják Kínába. Ezt leginkább a tehetős helyi fiataloknak szánják, mivel az importált modell alapára körülbelül 14,5 millió forint, de a helyben készült autó hozzávetőlegesen 20 százalékkal olcsóbb lehet. A forgalmazást az év végén kezdik, a részletek novemberben, az egyik kínai autószalonon várhatóak.
Úgy tűnik, a Mercedes a CLA sikerét szeretné a lehető legnagyobb mértékben kihasználni, és a jelenlegi autóeladási adatokat elnézve nem Európára koncentrál. A kecskeméti gyár jövője miatt azonban fölösleges túlságosan aggódni – ha tényleg elköltöztetik a CLA gyártását, más modellek jöhetnek a helyére.